۰ نفر

نحوه مواجهه با آمریکایی‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۳۸
کد خبر: 407121
نحوه مواجهه با آمریکایی‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: موضوع مهم نحوه مواجهه با آمریکایی‌ها قرار است این هفته در دستور کار مجلس قرار داده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی را محضر امام زمان، مقام معظم رهبری و خانواده مکرم ایشان و همه مردم ایران اظهار داشت: اتفاقی که دو روز قبل توسط آمریکایی‌ها در منطقه رقم خورد یک گستاخی بزرگ در مواجهه با حرکت انقلابی جمهوری اسلامی بود و در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

اقدام خبیثانه آمریکا به هیچ وجه از لحاظ قانون و قواعد بین‌المللی قابل توجیه نیست

وی افزود:‌ اقدامی که نه به لحاظ قانونی قابل توجیه است چرا که یک کار کاملا خلاف قواعد بین‌المللی بوده و همچنین ادبیاتی که آمریکایی‌ها در طول سال‌های اخیر به ویژه در ماه‌های اخیر با بیان کاملا کذب خودشان اعلام می‌کردند -که طرفدار مردم ایران هستند- نشان می‌دهد همین آمریکایی‌ها پرده جلوگیری از چهره کریه‌شان افتاده و این چهره خبیث را نشان داد که علیه نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی ایران و خلاف نظر مردم -که سردار سلیمانی را حافظ امنیت خود می‌دانند- در یک اقدام غیرقانونی و مغایر با قواعد بین‌المللی به شهادت می‌رسانند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ طبیعتا اتفاقی که در حوزه شهادت این سردار عزیز رقم خواهد خورد دارای چند محور است.

خون تازه در رگ‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تزریق شد

پورابراهیمی یادآور شد: این شهادت موجب استحکام همدلی و همراهی همه آزادیخواهان در سرتاسر منطقه بین مسلمانان چه شیعیان و چه اهل تسنن که در فلسطین بودند  شد. علاقه ویژه‌ای به این سردار آزادیخواه داشتند و ایشان را به عنوان یکی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت می‌دانستند و همچنین یک وحدت و انسجام ملی و خون تازه در رگ‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی با این شهادت تزریق شد.

وی همچنین عنوان کرد: همه آنچه که با عنوان فتنه‌های آمریکایی در طول سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر با بی کفایتی دولت هم بعضا همراه شده بود در موضوعات مختلف -چه در حوزه‌های اقتصادی و چه اجتماعی- باعث شد که یک خون تازه ایجاد شده و فضای همدلی و وحدت به واسطه این شهادت عظیم صورت بگیرد.

جمهوری اسلامی با اقتدار با آمریکا مقابله می‌کند

این نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در مقابل این قضیه هم طبیعتا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سر موضع اقتدار باید با اقدام کاملا خبیثانه آمریکایی‌ها مقابله کند.

پورابراهیمی بر همین  اساس یادآور شد: امروز دیگر کسی در دنیا کسی شک ندارد -در ایران هم اگر تردید اندکی وجود داشت مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها دشمنان مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند- با این اقدام آمریکایی‌ها پرده از چهره خود زدودند و چهره واقعی‌شان که دشمنی با مردم ایران است را کاملا واضح و آشکار نشان دادند؛ لذا در اینکه آمریکایی‌ها باید تنبیه شوند و نظام سلطه در این رابطه باید تاوان سخت خود را بپردازد هیچ شکی نیست.

وی همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دوره‌های قبل اقداماتی را توسط دیگران علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دادند. اما این بار با گستاخی هر چه زیاد این اقدام را توسط نیروهای خود علیه عزیزترین فرمانده دلاور ما در دوران دفاع مقدس و پس از جنگ نشان دادند.

انتظار همه انتقام خون سردار دل‌ها است

پورابراهیمی بیان کرد: طبیعتا تمام خواسته مردم ایران، مجاهدان، آزادی‌خواهان و آنهایی که دل در گرو ایران اسلامی دارند این است که انتقام سردار دل‌هایی که کشور ایران مدیون خدمات رشادت‌ها و خدمات این عزیز است را بگیرند و این انتقام سخت را قطعا جمهوری اسلامی ایران از آمریکایی‌ها خواهد گرفت.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ما به عنوان نمایندگان مجلس انشاالله به زودی موضوع مهم نحوه مواجهه با آمریکایی‌ها را این هفته در دستور کار مجلس قرار داده و دوشنبه نیز جلسه غیرعلنی برای بررسی ابعاد این موضوع خواهیم داشت.

نحوه مواجهه با آمریکایی‌ها در دستور کار مجلس

وی در همین رابطه اضافه کرد: طبیعتا مجلس به نمایندگی از مردم در جایگاه قانونگذاری و تصویب اقداماتی که باید همراه با حفظ منافع ملی همراه باشد، در این خصوص اقدامات خود را انجام خواهد داد و این هفته با برگزاری جلسات غیرعلنی موضوع مهم نحوه مواجهه با آمریکایی‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: طبیعتا اقدام جمهوری اسلامی ایران محکم، مقتدر، همراه با تدبیر و نگاه هوشمندانه خواهد بود که بتواند آنچه را که با عنوان اقدام تلافی جویانه علیه منافع آمریکایی‌ها در ارتباط با شهادت جمعی از فرماندهان و عزیزانی که در عرصه جهاد مقاومت چه فرمانده شهید جریان مقاومت ابومهدی المهندس و چه سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی است عملیاتی شود.

ایران از موضع اقتدار برخورد می‌کند/حمایت مجلس از هر پاسخ سختی

وی افزود: طبیعتا جمهوری اسلامی ایران از موضع اقتدار برخورد می‌کند اما اینکه به آمریکایی‌ها زمان بدهد یا نه، به نظر می‌رسد باید در حوزه تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و حوزه ارکان نظام جمهوری اسلامی -چه شورای عالی امنیت ملی و دیگر مجموعه‌ها- عملیاتی شود. البته مجلس از هر اقدامی که پاسخ سخت به خباثت آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد با قاطعیت حمایت می‌کند.

پورابراهیمی همچنین تصریح کرد: مجلس نه تنها حمایت خود را اعلام می‌کند، حتی دولت را مکلف خواهد کرد که نسبت به آنچه را که مطالبه جدی آحاد مردم جمهوری اسلامی ایران در پاسخگویی به گستاخی‌های آمریکایی‌ها در منطقه و عراق نسبت به جمهوری اسلامی است اقدام محکم و متقنی را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: اینکه ما در ابتدا ما به آنها مهلت دهیم و بعد از آن اقدام کنیم و یا اینکه بدون مهلت اقدامات جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شود، طبیعتا نیازمند یک کار کارشناسی در مجموعه ارکان نظام است که این نیاز به یک نگاه تحلیل دقیق تخصصی در این حوزه دارد که از مراجع خود اعلام خواهد شد.