۰ نفر

در جلسه هیأت دولت به ریاست روحانی انجام شد؛

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص طرح‌های نمایندگان مجلس/ اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۱۵
کد خبر: 388973
تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص طرح‌های نمایندگان مجلس/ اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

رئیس جمهور، از مردم و مسئولان به خاطر برگزاری مراسم میلیونی اربعین توام با امنیت و با خدمت رسانی مطلوب از حیث تامین غذا، بهداشت و حمل و نقل مناسب تشکر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیئت وزیران گفت: امسال چهارده برابر دولت های قبل، زائر برای شرکت در مراسم اربعین حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنانکه دولت به حذف روادید کمک نمود، تلاش خواهد کرد زمینه تسهیل بیشتر زیارت اربعین را در سال های آتی فراهم کند.

همچنین، وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور، گزارشی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در برگزاری مراسم اربعین به دولت ارائه داد.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، همه دستگاه ها به طور هماهنگ و جهادی در این زمینه عمل کردند، مدیریت و هدایت بیش از سه و نیم میلیون نفر ایرانی و غیر ایرانی برای تشرف به کربلای معلی و راهپیمایی عظیم اربعین به یک کشور خارجی، پدیده بزرگی بود.

اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

هیئت وزیران در ادامه، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی را اصلاح کرد.

بر اساس این تصمیم، سازمان برنامه و بودجه کشور بازپرداخت اصل و فرع مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به شرکت فوق به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی را از محل اعتبارات مصوب مربوط تضمین می ‌نماید.

بهره گیری از مشارکت عمومی- خصوصی به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

هم‌چنین، هیئت دولت به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بندهایی از این قانون موافقت کرد.

براساس تصمیم دولت، هزینه سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن از طریق درج ردیف اعتباری در قانون بودجه سالانه تأمین می‌شود و افزون بر این، دستگاه های اجرایی می‌توانند به منظور تسریع در توسعه و تکمیل سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، با استفاده از روش‌هایی  از جمله مشارکت عمومی – خصوصی و مزایده خدمات ارزش ­افزوده سامانه‌های مذکور، طبق قوانین و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

افزون بر این، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌تواند براساس قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام نماید.

همچنین، ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به یکدیگر، از شمول این ماده خارج و بدون دریافت هزینه خواهد بود.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح ‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.