۰ نفر

سیر سعودی تلفات جاده‌ای در سال97

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 340245
سیر سعودی تلفات جاده‌ای در سال97

رئیس کمیسیون عمران مجلس آمار فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای در سال ۹۷ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  از نشست اعضای این کمیسیون با مسئولان مرتبط با سفرهای نورزوی خبر داد و گفت:پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود و احتمالاً در هفته آینده با حضور مسئولان مرتبط با این سفرها، آخرین اقداماتی که درباره سفرهای ابتدای سال آینده انجام شده را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 97 تعداد تصادفات جاده‌ای افزایش یافته است، ادامه داد:در چند سال گذشته آمار فوت‌شدگان در تصادفات جاده‌ای حدود 20 هزار نفر بود که این آمار با برخی اقدامات به 16 هزار نفر رسیده بود، اما متاسفانه در سال 97 این آمار سیر صعودی پیدا کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس تصریح کرد:طبق آماری که به کمیسیون رسیده است، یک درصد به آمار آن 16 هزار نفر در سال 97 افزوده شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه پیش از این اعضای کمیسیون نسبت به افزایش آمار فوت‌شدگان در حوادث جاده‌ای پیش‌بینی‌های داشتند و هشدارهای نیز به مسئولان مربوطه داده بودند، اضافه کرد:البته کیفیت‌ خودروها، وضعیت جاده‌ها و وجود 30 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور  در افزایش آمار فوت‌شدگان بی‌تاثیر نیست.