۰ نفر

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تغییر وزرا به تنهایی تحول‌آفرین نیست

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 315459
تغییر وزرا به تنهایی تحول‌آفرین نیست

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه ساختار وزارتخانه ها ایرادات و اشکالات اساسی دارد، گفت: اگر این ساختارها اصلاح نشود، حتی تغییر وزرا هم نمی تواند تحول آفرینی جدی را به دنبال داشته باشد، بنابراین این ساختارها باید دگرگون شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار کرد: بعد از اینکه ناکارآمدی و عملکرد غیراصولی و ناصحیح در سطح یک وزارتخانه اتفاق می افتد و این موضوع مشکلاتی را در جامعه به وجود می آورد، همه نگاه ها متوجه شخص وزیر می‌شود در صورتی که به دلیل وجود ایرادات و اشکالات در ساختار وزارتخانه ها نمی°توانیم تمام قصور و کوتاهی ها را متوجه وزرا کنیم.

خضری در ادامه افزود:  نقش دولت سیاستگذاری، نظارت، هدایت و در نهایت حمایت است، ولی تا زمانی که سیاستگذاری ها و ساختارهای وزارتخانه ها درست نیست و مشکل دارد، اگر هزار وزیر هم عوض کنیم همچنان همین وضعیت حاکم خواهد بود. 

وی گفت: چهار وزیری که اخیرا موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شده اند، می توانند تحولات خوب و مثبتی را در حوزه اقتصادی و وزارتخانه متبوع شان ایجاد کنند، البته مشروط بر آنکه ایرادات و اشکالات برطرف شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: به عنوان مثال اگر ساختار درست باشد وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند این وزارتخانه را متحول کند و در مورد چالش هایی مانند بیکاری اقدامات جدی انجام دهد. خوشبختانه وزیر جدید اقتصاد هم در حوزه برنامه و بودجه سوابق بسیار خوبی دارد و اصطلاحا کارکشته است و مشروط به آنکه ساختارها در وزارتخانه تحت مدیریتش درست شود، می تواند موفق باشد.

خضری با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: اگر از سال ها پیش روی اقتصاد مقاومتی تاکید داشتیم، اقتصاد را مقاوم می کردیم و زیرساخت های اقتصادی را اصلاح می کردیم، چند ماه پیش از آغاز تحریم ها نوسانات شدید ارزی را نداشتیم که همه اینها نشان دهنده ضعف و سوء مدیریت داخلی در کشورمان است.