۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

ارائه گزارش تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق به صحن مجلس/ فقط یک درصد پرونده‌های قاچاق به حکم رسیده است!

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 313088
ارائه گزارش تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق به صحن مجلس/ فقط یک درصد پرونده‌های قاچاق به حکم رسیده است!

رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد که گزارش این هیات هفته آینده به هیات رییسه پارلمان ارائه می‌شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ احمد انارکی محمدی در گفت و با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه و قرائت شد و در نهایت مقرر شد که این گزارش هفته آینده رسما صورت جلسه و سپس به صحن مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این هیات گزارش کاملی را تهیه و تدوین کرده است، اظهار داشت: این گزارش بیشتر جنبه علمی و پژوهشی دارد و آسیب‌های موجود را بررسی کرده و کمتر به دنبال مچ گیری بوده است.  

انارکی محمدی با اشاره به وجود پرونده‌های کلان قاچاق سازمان یافته گفت: از میان پرونده‌های متعددی که وجود دارد، فقط یک درصد پرونده‌ها به حکم رسیده که البته آن هم اجرا نشده که دلیل آن عدم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و همچنین بعضا نبود قاضی تخصصی در این قبیل پرونده‌ها است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد پرونده‌های قاچاق رقم‌های پایین‌تر از ۱۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: در قاچاق سازمان یافته قاچاقچیان اصلی گیر نمی‌افتند و آنهایی هم که جرم را گردن می‌گیرند اجیر شده‌ هستند و اگر حکمی برایشان صادر ‌شود اموالی ندارند که برگردانند.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه مرزها امکانات لازم را برای مبارزه با قاچاق را ندارند، گفت: دستگاه ایکس ری از اولین ملزومات تشخیص قاچاق است، اما بسیاری از دستگاه‌هایی که در مرزها استفاده می‌شود ۲۰ سال پیش ساخته شده و بنابراین کارایی لازم را ندارد.