۰ نفر

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

طرح تامین کالاهای اساسی مکانیزم درستی ندارد/ بسته‌ها و برنامه‌های دولت منظم‌تر است

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 298807
طرح تامین کالاهای اساسی مکانیزم درستی ندارد/ بسته‌ها و برنامه‌های دولت منظم‌تر است

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس عنوان کرد که طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی، مکانیزم درست و صحیحی برای کمک به اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین جامعه ندارد.

اقتصاد آنلاین – المیرا اکرمی؛ قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به مخالفت مجلس با طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی گفت: در این طرح ریز مسایل مربوط به کالا برگ ها و نوع مکانیزمی که برای آن در نظر گرفته شده بود، درست نبود و بنابراین هم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و هم دولت مخالفت خود را با آن اعلام کردند و در نهایت نمایندگان مجلس هم متوجه شدند که این طرح راهکارهای درستی ندارد.

وی در ادامه افزود: در این طرح پیش بینی شده که سیستم تهیه و توزیع کالا به وجود بیاید، روش های جدیدی به کار گرفته شود و ستاد بسیج اقتصادی کالا ایجاد شود که همه اینها می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شیوه های موجود در این طرح، درست و صحیح نیست و باید شیوه های دیگری اتخاذ شود، گفت: سوال این است که تا چه زمانی باید گدا پروری کنیم و روش کوپن را راه بیندازیم. این در حالی است که آسیب پذیرها و دهک های پایین جامعه مشخص هستند و کرامت این افراد باید حفظ شود و از شیوه هایی مانند کمیته امداد و تامین اجتماعی که تاکنون هم استفاده کرده ایم، باید برای کمک به این افراد بهره ببریم.

میرزایی نکو در ادامه افزود: در شرایطی که در جامعه اسلامی باید به امور مسلمین و رفع مشکلات آنها پرداخت، ما کاری کرده ایم که برخی افراد رو به دزدی آورده اند و می خواهند اموال دیگران را تصرف کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قرار است قیمت کالاهای اساسی ثابت بماند، اظهار داشت: کالاهای اساسی شامل نان، برنج، گوشت، روغن و قند و شکر است که البته قیمت این کالاها که در حال حاضر با ارز 4200 تومانی وارد می شود، نسبت به زمانی که با دلار 3800 تومان وارد میشد، حدود 20 درصد گران شده است اما مقرر است که از این پس شاهد افزایش قیمت این کالاها نباشیم.

میرزایی نکو با تاکید بر اینکه پنج بسته و 12 برنامه معیشتی دولت منظم تر است و قابلیت اجرایی بیشتری نسبت به طرح مجلس دارد، گفت: به نظر می رسد در شرایط فعلی اقتصادی، این بسته ها و برنامه های دولت که با 30 هزار میلیارد تومان بودجه تهیه شده، کامل تر است و بهتر جواب می دهد.