۰ نفر

اختصاص بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه هوش مصنوعی؛

ادغام هوش مصنوعی و بلاکچین توسط سولانا

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 718171
ادغام هوش مصنوعی و بلاکچین توسط سولانا

در ۲۳ می، بنیاد سولانا، یک سازمان غیرانتفاعی که به حفظ و توسعه بلاک چین لایه ۱ سولانا اختصاص دارد، اعلام کرد که هوش مصنوعی را با استفاده از یک پلاگین ChatGPT توسعه یافته توسط آزمایشگاه سولانا، یکپارچه کرده است.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ همانطور که توسعه‌دهندگان گفته‌اند، افزونه ChatGPT برای دانلود از Github در دسترس است و درک داده‌ها و پروتکل‌های سولانا یا داده‌های سطحی مربوط به زیرساخت‌های محاسباتی سولانا و پروژه‌های DeFi را آسان‌تر می‌کند.

عملکردهای فعلی این افزونه شامل خرید توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT، انتقال توکن‌ها، بازرسی تراکنش‌ها، تفسیر داده‌های حساب عمومی و یافتن مجموعه‌های NFT بر اساس قیمت کف در کیف پول های سولانا است.

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیان‌گذاران سولانا، گفت: هر توسعه‌دهنده‌ای که برنامه‌های مصرف‌محور تولید می‌کند باید به این فکر کند که چگونه برنامه‌شان از طریق یک مدل هوش مصنوعی تعامل ‌کند، زیرا این یک الگوی جدید برای گفتن به رایانه‌هاست که چه کاری انجام دهند.

بنیاد سولانا همچنین اعلام کرد که بودجه کمک‌های بلاعوض تحقق در بلاک چین و هوش مصنوعی سولانا را از تعهد اولیه خود به مبلغ ۱ میلیون دلار به ۱۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد. توسعه دهندگان می‌گویند که برنامه کمک‌های مالی در حال حاضر ۵۰ درخواست دریافت کرده است.

علاوه بر این، بنیاد سولانا یک برنامه شتاب دهنده سه ماهه را برای دانشجویان دانشگاه آغاز کرده است، یک گروه کامل که در حال تحقیق و توسعه بلاک چین و هوش مصنوعی هستند.

 توسعه‌دهندگان سولانا نوشتند: این برنامه شتاب‌دهنده صدها برنامه از پروژه‌ها و مشارکت‌کنندگان دریافت کرد، همچنین گروهی که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند توانستند یک ربات چت سوال به نام Solana U ایجاد کنند.

 از آن زمان، توسعه‌دهندگان سولانا ادعا می‌کنند که مشارکت‌کنندگان پروتکل ۵.۷ میلیون بررسی آموزشی هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند که با ۵۰۰هزار مورد به توافق رسیده‌اند.

علاوه بر این اپلیکیشن نقشه جهانی Hivemapper  در اکوسیستم خود ماه گذشته آموزش‌های هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد که تصاویر دنیای واقعی را به نقشه‌های دیجیتال با کیفیت بالا با جزئیاتی که محدودیت‌های سرعت، علائم هشدار دهنده و سایر اطلاعات مربوط به خیابان را پوشش می‌دهند، تبدیل می‌کند.