۰ نفر

زلزله در ارتباطات ایران / بلای جدید بر اینترنت ایران نازل شد؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 702108
زلزله در ارتباطات ایران / بلای جدید بر اینترنت ایران نازل شد؟

داده‌های رادار کلودفلر نشان می‌دهد ترافیک این شبکه در ایران از نیمه روز گذشته، حدوداً ۵۰ درصد نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است؛ اختلالی که نسبت به گذشته گسترده‌تر شده و دلیل آن مشخص نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با‌این‌حال می‌توان این احتمال را مطرح کرد که شاید این اقدام به‌دلیل مقابله با ابزارهای دور‌زدن فیلترینگ باشد؛ اقدامی که شاید در کوتاه‌مدت این هدف را تا حدی محقق کند، اما به مردم و کسب‌وکارها آسیب خواهد زد.

کلودفلر یک شرکت آمریکایی است که در سال ۲۰۰۹ و با شعار «کمک به ساخت اینترنت بهتر» راه‌اندازی شد. این شرکت سرویس‌های مختلفی را در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی عرضه کرده و به مردم و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تجربه بهتر، سریع‌تر و ایمن‌تری در استفاده از اینترنت داشته باشند.

از روز گذشته رنج آی‌پی‌های کلودفلر با اختلال‌های گسترده‌ای روبه‌رو شدند. این اختلال به‌خوبی در نتایج رادار کلودفلر نمایان است. ترافیک کلودفلر در ایران از حدود ساعت ۱۴ ظهر ۲۹ بهمن‌ماه بین ۴۵ تا ۵۵ درصد به نسبت روز قبل کاهش یافته است و اگرچه در لحظه انتشار این گزارش وضعیت بهبود اندکی داشته، اما هنوز به نسبت قبل ترافیک به حالت عادی برنگشته است.