۰ نفر

چگونه از هدفون هایمان راحت تر استفاده کنیم؟

۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 672390
چگونه از هدفون هایمان راحت تر استفاده کنیم؟

اگر شما نیز در استفاده از هدفون‌های مختلف احساس ناراحتی دارید، این راهکارها را به کار بگیرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، با یک جفت هدفون خوب، موسیقی شنیدن شما می‌تواند باورنکردنی به نظر برسد به شرطی که کمی آن‌ها را اصلاح کنید.

به عنوان اولین قدم، هدفون خود را بررسی کنید تا دریابید مشکل از کجا است؛ هنگامی که علت را کشف کردید، این چند راه حل بالقوه را امتحان کنید. ممکن است مجبور شوید کلاه مهندسی خود را به سر بگذارید تا این اصلاحات را با هدفون‌های خاص خود تطبیق دهید تا آن‌ها را تا حد امکان راحت کنید.

چرا گوش‌های ما هنگام استفاده از هدفون داغ می‌شوند؟

بسیاری از هدفون‌ها دارای پد‌های گوش چرمی تقلبی مخملی اما پلاستیکی هستند که می‌توانند باعث تعرق بیش از اندازه گوش‌هایتان شوند. برای حل این مشکل پد‌های گوش نرم‌تر و تنفس پذیرتر بگیرید. بسیاری از شرکت‌ها پد‌های شخص ثالث ارزان‌قیمتی را برای هدفون‌های محبوب تولید می‌کنند.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

دلیل دریافت پیام عدم تایید ایرپاد در گوشی های آیفون

با این روش ایرپاد‌های گمشده خود را پیدا کنید

مراقب این خطر جدی در گوگل کروم باشید!


اگر هیچ پد مناسبی را برای هدفون خود نیافتید، امید خود را از دست ندهید. بسیاری از هدفون‌ها از قالب‌هایی با اندازه‌های مشابه استفاده می‌کنند. بنابراین پد‌های شخص ثالث ساخته شده برای یک هدفون ممکن است تقریبا روی یک مدل دیگر و کمتر محبوب قرار بگیرند. متاسفانه، تنها راه برای دانستن این است که آن‌ها را امتحان کنید یا امیدوار باشید که شخص دیگری قبلا این کار را انجام داده باشد.

توجه داشته باشید پد‌های گوش با قابلیت تنفس بیشتر، طبق تعریف هوای بیشتری را وارد و خارج می‌کنند. این برای گوش  مناسب است، اما باعث می‌شود صدای بیشتری از آن خارج شود. هدفون شما با این روش کاملا عایق صدا نخواهد بود. بنابراین می‌توانید صدای اطرافیانتان را بشنوید و آن‌ها نیز ممکن است موسیقی شما را بشنوند. همچنین باعث تغییر صدای هدفون می‌شود.

سربند هدفون به جمجمه آسیب می‌زند

برخی از هدفون‌ها بند را با مقدار زیادی مموری فوم و برخی دیگر پلاستیک سخت را با پارچه‌ای ارزان و نازک می‌پوشانند. اگر احساس می‌کنید بند هدفونتان به جمجمه شما فشار می‌آورد، باید کمی بالشتک اضافی به آن بیفزایید.

استفاده از هدفون با وجود عینک

شاید از خود بپرسید که چگونه هدفون را با عینک استفاده کنید. هیچ کس مانند فردی که از عینک استفاده می‌کند، مشکلات هدفون‌های ناراحت کننده را درک نمی‌کند. حتی اگر آن‌ها دارای نیروی گیره نسبتا سبک و پد‌های نرم باشند، یک جفت هدفون بزرگ روی گوش همیشه روی فریم‌های عینک فشار آورده و باعث می‌شود که داخل شقیقه شما فرو بروند.

چطوری هدفون رو به کامپیوتر وصل کنیم؟

برای این که دیگر این مشکل را نداشته باشید، می توانید بخشی از فوم هدفون را با تیغ برش دهید. برش دادن فوم به این صورت تقریبا لنت‌ها را بعد از مدتی از بین می‌برد، اما این هزینه کمی است و مانع از آسیب به جمجمه می‌شود.

چگونه هدفون را روی سر ثابت نگه داریم؟

شما می‌خواهید که هدفونتان روی جمجمه‌ بماند، نه این که وقتی سرتان را هنگام گوش دادن به موسیقی تکان می‌دهید، به اطراف سر بخورد. خوشبختانه راه حل بسیار آسان است.

چند کتاب بردارید و آن‌ها را در کنار هم قرار دهید تا به اندازه عرض سرتان یا کمی بزرگ‌تر شوند. سپس هر زمان که از هدفون استفاده نمی‌کنید، هدفون خود را روی این برانکارد بداهه بچسبانید. پس از چند روز، آن‌ها باید کمی احساس راحتی کنند. فقط مراقب باشید که آن‌ها را بیش از حد باز نکنید.

اگر هدفون شما دارای نوار‌های فلزی است، مانند هدفون سونی، می‌توانید آن‌ها را با دست خم کنید. بسیار مراقب باشید که آن‌ها را خیلی خم نکنید. در غیر این صورت ممکن است نتوانید آن‌ها را به حالت عادی خود برگردانید.

برای سهولت استفاده از هدفون ره حل دیگری نیز وجود دارد؛ می‌توانید مقداری فوم یا لایه‌های دیگر بردارید و آن را زیر پد گوش قرار دهید. این باید ضخامت پد را افزایش داده و فضای بیشتری در داخل قالب برای گوش‌های شما ایجاد کند.