۰ نفر

در دیدار وزیر ارتباطات با همتای روسی؛

همکاری بین ایران و روسیه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می یابد

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۰
کد خبر: 655009
همکاری بین ایران و روسیه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می یابد

وزیر ارتباطات در دیدار با همتای روسی خود تاکید کرد با امضای اسناد همکاری بین ایران و روسیه ، همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین روز سفر خود به روسیه با مسئولان مرکز ملی راهبری ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه(Roskomnadzor) دیدار کرد.

صبح ‌پنج شنبه ملاقات وزیر ارتباطات با مسئولان مرکز ملی راهبردی ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه انجام شد. در این جلسه کاظم جلالی، سفیر ایران و تعدادی از معاونین وزارت ارتباطات نیز حضور داشتند. طرفین در خصوص راهکارهای توسعه تعاملات در حوزه‌های کاری مشترک رایزنی نمودند.

همچنین در همین راستا «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مسکو با امضا اسناد همکاری بین ایران و روسیه، از همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از مذاکره و رایزنی با همتای روسی و امضا چند سند همکاری در زمینه فناوری ارتباطات و مخابرات گفت: «شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند ایرانی از این به بعد حضور فعالی در بازار روسیه خواهند داشت.

زارع‌پور با بیان اینکه نشست‌های مجازی بین شرکت‌های ایرانی و روسی، به منظور شناسایی نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور، از دو ماه پیش آغاز شده بود، افزود: «18 شرکت توانمند ایرانی از سه روز پیش در مسکو حضور دارند و در نشست‌های رودررو با شرکت‌های متناظر روسی، به تفاهم‌های بسیار خوبی دست پیدا کردند.»

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حاشیه مذاکره با وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه 4 سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسید.

عیسی زارع‌پور گفت: «با امضا این اسناد، زمینه برای تعمیق و توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های بین دو کشور در حوزه ارتباطات، مخابرات، نرم‌افزار، سخت‌افزار و توسعه خدمات دیجیتال فراهم شد و از این پس شرکت های ایرانی حضور موثری در بازارهای روسیه خواهند داشت.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد که بازارسازی برای محصولات و تجهیزات ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از راهبردهای مهم وزارت ارتباطات است که به صورت جدی پیگیری می شود.