۰ نفر

اینستاگرام از قابلیت نمایش NFTها رونمایی کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 634442
اینستاگرام از قابلیت نمایش NFTها رونمایی کرد

اینستاگرام به NFTها به عنوان فرصتی جدید برای تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از آثارهایشان نگاه می‌کند و با افزودن آن به شبکه اجتماعی خود این تکنولوژی را در دسترس افراد بسیار بیشتری قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در اینستاگرام NFTها امکان انتشار به عنوان پست، استوری و دایرکت را خواهند داشت و در پست‌ها مانند افراد تگ شده نمایش داده می‌شوند و با عبارت Digital Collectibles در گوشه چپ پست از بقیه پست‌ها متمایز می‌شوند. کاربران با کلیک کردن روی این عبارت می‌توانند سازنده اثر و صاحب فعلی آن رامشاهده کنند. 

اینستاگرام گفته است در حال حاضر از NFTهای موجود در بلاکچین، اتریوم و پلیگان پشتیبانی می‌کند و در آینده پشتیبانی از بلاکچین‌های سولانا و Flow را هم اضافه خواهد کرد. 

در حال حاضر کاربران می‌توانند با وصل کردن اکانت اینستاگرامشان به کیف پول‌های رمزارز متامسک، Rainbow و تراست والت به NFTهایشان در اینستاگرام دسترسی پیدا کنند و آن‌ها را به صورت پست، استوری و دایرکت با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند. همچنین NFTهای به اشتراک گذاشته شده هر شخص در تب جدایی در پروفایل آن نمایش داده می‌شوند.

اینستاگرام گفته است این قابلیت در حال حاضر برای عده کوچکی در آمریکا به صورت آزمایشی فعال شده و در ماه‌های آینده بعد از گذراندن دوران تست، به صورت عمومی منتشر و برای همه کاربران عرضه خواهد شد. 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا هم گفته است بعد از این آزمایش‌ها، پشتیبانی از NFTها را به فیسبوک و احتمالا مابقی اپ‌های این شرکت اضافه خواهد کرد.