۰ نفر

نسل جدید اپل‌واچ با نفس انسان کنترل می‌شود

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبر: 560044
نسل جدید اپل‌واچ با نفس انسان کنترل می‌شود

همگان از اپل به‌عنوان یک شرکت نوآور یاد می‌کنند. این شرکت نه‌تنها انقلابی را در عرصه کامپیوتر به‌وجود آورد، بلکه با عرضه آیفون‌های خود در سال ۲۰۰۷، صنعت گوشی‌های هوشمند را نیز متحول کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، اما این دستاوردها، مانع از آن نشد که اپل از خلق ایده‌ها و محصولات جدید دست بکشد. این مساله را می‌توان با یک سرچ ساده در پتنت‌هایی که توسط این شرکت به‌ثبت می‌رسد، مشاهده کرد. در همین رابطه، اخیرا اطلاعات مربوط به‌پتنتی متعلق به‌ساعت هوشمند این شرکت یعنی اپل‌واچ به‌بیرون درز کرده‌ که می‌تواند برای طرفداران این برند محبوب، جالب‌توجه باشد. این پتنت نشان می‌دهد که اپل، تولید نسل جدیدی از اپل‌واچ را در سر دارد که کاربر می‌تواند از طریق دمیدن روی ساعت، با آن ارتباط برقرار کرده و دستورات مدنظر را اجرا کند. در اسناد مربوط به‌ این پتنت، توضیحاتی درباره نحوه استفاده از این ایده آمده و به‌این موضوع اشاره شده که دارندگان اپل‌واچ می‌توانند از این قابلیت برای بیدار‌کردن دستگاه، پاسخ به ‌نوتیفیکیشن‌ها و… استفاده کنند.

این ویژگی از طریق یک حسگر تشخیص دمیدن به‌ساعت‌های هوشمند اپل اضافه خواهد شد. حسگری که در قسمت بیرونی دستگاه تعبیه خواهد شد و حتی قادر است تغییرات در میزان فشار دمیدن را نیز تشخیص دهد. همچنین این حسگر با سنسور حرکتی ساعت نیز در ارتباط خواهد بود تا از حرکت کردن فرد مطلع شود. این قابلیت کمک می‌کند تا حسگر، هرگونه تغییر در فشار دمیدن را به‌ پای حرکت کاربر بگذارد و آن را عمدی تلقی نکند.

علاوه بر این، می‌توان این حسگر را به‌گونه‌ای تنظیم کرد تا تنها با چند‌بار دمیدن یا فوت‌کردن کار کند یا در یک بازه زمانی مشخص، دستورات از طریق دمیدن را دریافت کند.

طبق اطلاعات منتشر‌شده، پتنت مذکور در‌ماه مارس ۲۰۲۰ ثبت شد و در اواخر آگوست مورد تایید قرار گرفت. این ویژگی، یکی از چندین پتنتی است که اپل برای کنترل بدون دست ساعت اپل‌واچ یا دیگر دستگاه‌های هوشمند خود در نظر دارد.