۰ نفر

واردات ۱۶میلیون و ۴۱۰هزار دستگاه تلفن همراه؛

بیشترین موبایل های وارد شده به ایران کدام است؟

۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۷
کد خبر: 538714
بیشترین موبایل های وارد شده به ایران کدام است؟

بنابر اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، در بازه زمانی اردیبهشت ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ در مجموع ۱۶ میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ بر اساس آمارهای منتشر شده، در سال 98 مجموع واردات تلفن همراه به کشور 15 میلیون و 38 هزار دستگاه بوده است. اما سال 99 در بازار تلفن شاهد رشد قابل توجه واردات بودیم که بنابر اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، در بازه زمانی اردیبهشت 99 تا فروردین 1400 در مجموع 16 میلیون و 410 هزار دستگاه وارد کشور شده و 94 درصد این آمار یعنی حدود 15 میلیون و 340 هزار گوشی فعال در اختیار مصرف کننده قرار گرفته است.

شاید مهم‌ترین دلیل افزایش استقبال از خرید تلفن‌های هوشمند طی سال گذشته، گسترش دورکاری و مجازی شدن آموزش بخاطر شیوع کرونا بوده است.

برای آگاهی از سهم برندهای موبایل از بازار ایران می‌توان به توئیت انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص سهم برندهای موبایل از بازار ایران براساس گوشی‌های فعال شده در شبکه اشاره کرد که براساس آن شرکت سامسونگ با 54 درصد توانسته بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد و در کنار آن آمار رشد خیره‌کننده شرکت شیائومی قرار دارد که در سال 98 تنها 7 درصد از سهم بازار ایران را داشته و اکنون آمار 29 درصدی را به خود تعلق داده و اینگونه توانسته مقام دوم در بازار تلفن همراه ایران را به خود اختصاص دهد.

اپل و هواوی نیز با 6 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند. نوکیا نیز که در سال 98 سهم 17 درصدی از بازار ایران داشته اکنون با 5 درصد در رتبه پنجم قرار گرفته است.

erGQfLR5W8hT

اما درنهایت اگر نگاهی به واردات گوشی براساس برندهای موبایل داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که سامسونگ با 45 درصد، شیائومی با 24 درصد و نوکیا با 14 درصد در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. هواوی، اپل و آنر نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته و به ترتیب سهم 7، 4 و یک درصدی از کل واردات گوشی به کشور دارند.