۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پنج قابلیت جدید واتس آپ در راه است

۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبر: 519068
پنج قابلیت جدید واتس آپ در راه است

واتس آپ با پشت سر گذاشتن ۲ میلیارد کاربر در پی تغییر در برخی از عملکردهای خود است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ جزییات چند مورد از تغییرات جدید پیام‌رسان واتس‌آپ را در این گزارش بخوانید؛

1. پیام های 24 ساعته

در حال حاضر ، WhatsApp عملکرد جدیدی را آزمایش می کند که امکان ارسال پیام هایی را فراهم می کند که هر 24 ساعت از بین بروند ، هرچند هنوز تاریخی که این گزینه برای همه کاربران در دسترس است مشخص نیست.

به این ترتیب، گزینه جدید این امکان را دارد که در هر چت به صورت جداگانه و در مکالمات گروهی، اجرا شود. 

2. عکس‌های زودگذر

این ویژگی که از قبل در برخی برنامه ها مثل اینستاگرام وجود داشته، به عنوان یک نماد جدید قابل دسترسی خواهد بود که هنگام به اشتراک گذاری، عکس ظاهر می‌شود و فرستنده برای دیدن پیام ، تصویر کوچک رنگی عکس را در کنار صفحه مشاهده می کند که در صورت کلیک ، تصویری را باز می کند که فقط یک بار قابل مشاهده است.

علاوه بر این ، واتس اپ خود از گرفتن اسکرین شات از عکس یا ارسال آن به نوعی توسط فرستنده جلوگیری خواهد کرد. تصویر در تلفن نیز ذخیره نمی شود ، در واقع فقط هنگام باز شدن قابل مشاهده است و هنگام بستن پنجره عکس غیرقابل دسترس خواهد شد.

3. ثبت نام icloud

واتس‌اپ، طی چند ماه آینده یک سیستم رمزنگاری پشتیبان را برای محافظت از تاریخچه و پرونده های چندرسانه ای کاربران ذخیره شده در icloud، توسط رمز عبور ، پیاده سازی می کند.

4. فایل‌های صوتی  متفرقه

WhatsApp یکی از موفق ترین عملکردهای تلگرام ،راکه امکان تسریع در سرعت پخش یادداشت های صوتی است را پیاده سازی می کند. جهت دهی به صداهای بیش از پنج دقیقه ای ، پادکست های واقعی یا دفترچه های ورود به سیستم ، که نیاز به زمان قابل توجهی دارند و در بعضی مواقع در دسترس نیست.

5. واتس‌اپ در دستگاه های مختلف

سالهاست که درخواستی که بیشترین تکرار را در بین کاربران شبکه پیام رسان داشته است این بوده است که بتوانند به طور همزمان از چندین دستگاه به حساب خود دسترسی داشته باشند. تاکنون فقط یک حساب با یک شماره تلفن در هر دستگاه فعال شده است.

واتس‌اپ این بار این اطمینان را می دهد که عملکرد جدید، امکان ثبت حساب در حداکثر چهار دستگاه مختلف را فراهم می کند ، یکی اصلی و دیگری موقت. علاوه بر این ، با الگوبرداری از نسخه وب تلگرام ،( WhatsApp Web) نیازی به اتصال اینترنت به تلفن همراه نخواهد داشت.