۰ نفر

انتقال گروه‌های واتساپ به سیگنال

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 497128
انتقال گروه‌های واتساپ به سیگنال

پیام‌رسانی که اسنودن و ماسک آن را توصیه کرده‌اند، به‌صورت ناگهانی تبدیل به پردانلودترین اپلیکیشن در این روزهای جهان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، طی روزهای اخیر با جنجالی شدن سیاست جدید حریم خصوصی واتساپ بسیاری از مردم جهان در حال ترک کردن این پیام‌رسان هستند. بیشترین توجه هم در این میان به پیام‌رسان سیگنال شده است که افراد مشهوری هم از امنیت آن ابراز اطمینان کرده‌اند. ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور اطلاعات محرمانه آمریکا یکی از کسانی است که از مدت‌ها پیش اعلام کرده خودش از سیگنال استفاده می‌کند. ایلان ماسک، کارآفرین مشهور و بنیانگذار شرکت‌های مشهور تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس هم چند روز پیش به مردم توصیه کرد به جای واتساپ از سیگنال استفاده کنند.

واتساپ براساس آمار جهانی با همه مشکلاتی که دارد محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم پیام‌رسان دنیا به‌حساب می‌آید. از مدتی پیش اما واتساپ در بیانیه‌ای به کاربران خود به صراحت اعلام کرده که اطلاعات آنها را در اختیار فیسبوک به‌عنوان مالک این پیام‌رسان قرار می‌دهد.

 این مسئله باعث شد تا بسیاری از کاربران به جای واتساپ به سراغ تلگرام و سیگنال بروند. از آنجایی که تلگرام در ایران فیلتر است گروهی از کاربران ایرانی هم‌اکنون مشغول تست سیگنال هستند. سیگنال علاوه ‌بر چت‌های دونفره و قابلیت ساختن گروه، امکان تماس صوتی و تصویری هم دارد. سیگنال شرکتی غیرانتفاعی است و برای ادامه‌ توسعه‌ اپلیکیشن، تهیه سرور و تأمین هزینه‌های پهنای باند، به کمک‌ مالی تکیه دارد. شعار اصلی سیگنال هم امنیت است و می‌گوید دیتای کاربران در اختیار هیچ دولت و آژانس تبلیغاتی قرار نمی‌گیرد. همین  باعث شده تا طی روزهای اخیر سیگنال ناگهان به پردانلود‌ترین اپلیکیشن رایگان در فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل تبدیل شود. دانلود کردن سیگنال روی گوشی اندروید یا آیفون مثل اپلیکیشن‌های دیگر است. می‌توانید آن را نصب کنید و بعد شماره موبایل خود را برای دریافت پیامک وارد کنید. با وارد کردن کد ارسال شده باید تنها یک رمز برای اپلیکیشن تعیین کنید. پس از فعال‌سازی اپلیکیشن می‌توانید کسانی را که از فهرست تلفن‌های ذخیره شده سیگنال دارند ببینید.

منتقل کردن گروه‌ها از واتساپ

بسیاری از کاربران ایرانی هم‌اکنون از واتساپ برای گروه‌های کاری و خانوادگی استفاده می‌کنند. مهاجرت این گروه‌ها هم درصورتی که همه سیگنال را نصب کنند راحت است. کافی است در صفحه پیش‌فرض برنامه آیکون بالا گوشه سمت راست صفحه را لمس کنید و NewGroup را انتخاب کنید. حداقل یک نفر را به این گروه اضافه کنید. در مرحله بعد نام گروه را تایپ کنید و کار تقریبا تمام است. حالا در پنجره گروه روی سه نقطه سمت‌راست بالای صفحه بزنید و به Groupsettings بروید. گزینه Grouplink را با حالت روشن تغییر دهید. روی گزینه Share ضربه بزنید تا لینک ویژه و قابل‌ اشتراک‌گذاری گروه‌تان آماده است. این لینک را کپی کنید و در گروه‌های واتساپ یا برای دوستان‌تان پیست کنید تا آنها به گروه سیگنال جدید شما ملحق شوند. کار تمام است و می‌توانید با امنیت زندگی‌تان را ادامه دهید. سیگنال نرم‌افزار ویژه برای ویندوز، مک و نسخه تبلت هم دارد.