۰ نفر

در جلسه شورای عالی فضای مجازی انجام شد؛

تصویب سند مقابله با نشر اطلاعات خلاف واقع در فضای مجازی

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۴۵
کد خبر: 495789
تصویب سند مقابله با نشر اطلاعات خلاف واقع در فضای مجازی

شورای عالی فضای مجازی در جلسه روز سه شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، سند الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را تصویب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، شورای عالی فضای مجازی در جلسه روز سه شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، سند الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را تصویب کرد.

طبق این سند، قوه قضائیه به منظور فراهم آمدن زمینه‌های مؤثر پیشگیری از جرایم ظرف مدت سه ماه اقدامات لازم برای مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خلاف واقع در فضای مجازی را انجام می‌دهد.

مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با همکاری سازمان صدا و سیما نسبت به پیاده‌سازی نظام اعتبارسنجی و رتبه‌بندی، اقدامات لازم را اتخاذ و همچنین اعطای سالیانه نشان کیفیت نشر به درگاه‌ها و سکوهای نشر را طراحی نماید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و رسانه‌ها و واسطه‌های برنامه‌های کاربردی آگاهی رسانی، باید اقدامات لازم را در مورد راستی آزمایی اطلاعات و اخبار خلاف واقع منتشر شده از طریق ایجاد سکوی مرجع به عمل آورد.