۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تلاش استرالیا برای مشارکت گسترده در زنجیره عرضه کالاها و خدمات مرتبط با صنعت فضایی/ حمایت‌های مالی دولت از شرکت‌های واجد شرایط

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵
کد خبر: 463359
تلاش استرالیا برای مشارکت گسترده در زنجیره عرضه کالاها و خدمات مرتبط با صنعت فضایی/ حمایت‌های مالی دولت از شرکت‌های واجد شرایط

دولتمردان استرالیا در جهت تقویت صنعت فضایی این کشور و همچنین مشارکت هر چه بیشتر در زنجیره عرضه کالاها و خدمات مرتبط با این صنعت، اقدام به اجرای طرح 150میلیون دلاری حمایت از شرکت‌های فعال در این حوزه نموده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مرحله نخست برنامه 150 میلیون دلاری تقویت صنعت فضایی استرالیا تا چندی دیگر آغاز می‌شود. در همین رابطه، شرکت‌های دارای صلاحیت‌های لازم می‌توانند از حمایت‌های مالی دولت در راستای ارتقاء سطح مهارت کارکنان و همچنین افزایش توانمندی و ظرفیت‌های خود بهره‌مند شوند. حمایت‌هایی که علاوه بر محصولات، خدمات و فناوری‌های حوزه فضانوردی، شامل دیگر فعالیت‌های مرتبط با این حوزه مانند برخی فعالیت‌های معدنی، فناوری IT و ... نیز می‌شود. لازم به ذکر است که میزان تسهیلات اعطایی به هر یک از واجدین شرایط در این طرح بین 250 هزار تا یک میلیون دلار است.

مقامات استرالیایی، هدف اصلی از اجرای این پروژه را ارتقاء سطح مشارکت شرکت‌های استرالیایی در زنجیره عرضه محصولات و خدمات حوزه فضانوردی عنوان کرده‌اند. در همین رابطه، مگان کلارک رئیس سازمان فضایی استرالیا، تقویت توانمندی و جایگاه این کشور در سطح بین‌الملل را از جمله اهداف اجرای این طرح دانسته و می‌افزاید: حمایت‌های مالی دولت از شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه با هدف متنوع‌سازی اقتصاد و تربیت نیروی کار بسیار ماهر و در نتیجه افزایش نقش‌آفرینی استرالیا در عرصه اقتصاد جهانی صورت می‌گیرد. وی همچنین از افزایش سطح اشتغال و توسعه صادرات این کشور به عنوان نتایج جانبی اجرای این طرح نام برد.