۰ نفر

آخرین قیمت ها موبایل و خودرو در بازار

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبر: 444429
آخرین قیمت ها موبایل و خودرو در بازار

نوسان دوباره نرخ ارز دوباره بازار گوشی را متلاطم کرده است و هر روز قیمت‌ها تغییر می‌کند. در این حالت بعضی از فروشندگان از فروش امتناع می‌کنند و برخی گوشی را بالاتر از 20 درصد معادل دلاری نرخ بازار به فروش می‌گذارند . در این میان رفتار مصرفی مردم نیز از گوشی‌های گران‌قیمت به سوی گوشی‌های میان رده تغییر کرده است .

این روزها که دوباره تب نوسان ارز داغ هست، ترب می‌تواند یک ابزار کاربردی برای پیدا کردن بهترین قیمت بازار در شرایطی باشد که قیمت بسیاری از کالا هر روز در حال نوسان هست. در این شرایط برخی از فروشنده ها قیمت کالای خود را از نظر دلاری در محدوده 20 هزار تومان و حتی بالاتر به فروش می‌گذارند که با ترب می‌توانید این فروشنده ها را در کنار فروشنده‌های منصف تشخیص دهید و قیمت بازار دستتان بیاید.  

شیوع ویروس کرونا از یک سمت از موجب افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی و اقبال بیشتر مردم به سمت خرید آنلاین شده است.

تیم ترب برای کمک به مردم و کنترل قیمت کالاها ابزاری را معرفی کرده است که در آن می توان قیمت های کالاهای مختلف را جستجو کرد و با یکدیگر مقایسه کرد. در واقع سایت و اپلیکیشن ترب موتور جستجوی هوشمند قیمت کالاها می باشد و مانند گوگل برای جستجو استفاده می شود با این تفاوت که فقط برای جستجوی قیمت استفاده می شود.

یکی از محبوب‌ترین دسته‌های کالا در ترب دسته گوشی و محصولات الکترونیک هست. صدها فروشگاه آنلاین موبایل در ترب فعال هستند و هر هفته بیش از هزاران گوشی از طریق ترب سفارش داده می‌شود. از طریق این لینک می‌توانید قیمت گوشی سامسونگ در بین فروشنده‌های ترب را ببینید.

تمام فروشنده‌های حاضر در ترب دارای نماد الکترونیکی هستند و علاوه بر آن ترب بازخوردهای خریدران از فروشندگان را به صورت مداوم بررسی می‌کند و در صورت بروز تخلف از سوی یک فروشنده، آن فروشنده را از نتایج جست و جوی خود حذف می‌کند. بنابراین کاربران ترب می‌تواند تا حد خوبی به فروشگاه های حاضر در ترب اعتماد کنند و به راحتی خرید آنلاین خود را انجام دهند .

زمانی که بخواهیم از قیمت یک مدل گوشی خاص در بازار اطلاع پیدا کنیم نام و مدل گوشی را در سایت یا اپلیکیشن ترب می نویسیم تا فروشنده های مختلف اینترنتی به همراه قیمت هریک را مشاهده کنیم. پس از جستجوی هر کالا نام و مشخصات آن قابل مشاهده است همچنین در کنار هر محصول سه علامت خاص نیز برای راحتی کاربران قرار داده شده است.

با انتخاب علامت مورد علاقه، کالای موردنظر به لیست محصولات محبوب ما اضافه می شود و پس از این جستجو و دستیابی به آن محصول ساده تر می شود. با انتخاب علامت زنگ هشدار، میتوانیم از تخفیف های اعمال شده در بازار برای آن کالا مطلع شویم و آن را در زمان تخفیف و با قیمت کمتری خریداری کنیم. با انتخاب علامت به اشتراک گذاری، می توانیم کالای انتخاب شده را در تلگرام و با دوستان خود به اشتراک بگذاریم.

همچنین نظرات کاربران در مورد فروشگاه‌های ترب به طور مرتب بررسی می‌شود و فروشگاه‌هایی که تا به حال غیراخلاقی رفتار کرده‌اند از ترب حذف شده‌اند. بنابراین تعداد قابل توجهی از فروشندگان ترب سال‌هاست که در آن فعالیت می‌کنند و در جلب اعتماد کاربران ترب موفق عمل کرده‌اند.

علاوه بر امکان جست‌وجوی قیمت بر اساس نام محصول، از طریق دسته‌بندی محصولات نیز می‌توانید قیمت محصولات مورد نظر را پیدا کنید.

برای مثال از این لینک قیمت گوشی a10 را در بیش از 100فروشگاه می‌بینید.

مم

یکی از امکانات جالب ترب، نمودارهای زمانی قیمت برای هر محصول در روزها و هفته‌های گذشته هست.به کمک این نمودارها می‌توانید کمترین قیمت و متوسط قیمت هر محصولی را در ماه‌های گذشته در بازار مشاهده کنید. در ترب علاوه بر قیمت 5 میلیون کالا، قیمت سکه و ارز را نیز می‌توانید در مراجع معتبر یکجا مقایسه کنید و از چک کردن سایت‌ها و کانال‌های متعدد بی نیاز شوید.

برای مثال در این لینک نمودار قیمت گوشیa10s را در طی روزهای اخیر در بازار می‌بینید.  مشاهده می‌کند که در چند روز اخیر چطور قیمت‌ گوشی در بازار رشد کرده است.

یبریبلر

مزیت ترب نسبت به جست‌وجویی که در گوگل انجام می‌شود، این است که در گوگل، لینک‌های مختلف بالا می‌آید که باید هر کدام باز شود و بررسی شود که آیا همان محصول است یا نه. اما در سایتی مثل ترب، اگر محصول را جست‌وجو کنید، قیمت همه فروشنده‌ها را یک‌جا می‌بینید. ترب هم در ابتدا مانند گوگل بود منتهی برای خرید از فروشگاه‌های ایرانی، اما بعدا و در ادامه کار فاز مقایسه قیمت به ترب اضافه شد.