۰ نفر

در اقتصاد تریلیون دلاری گوشی‌های هوشمند چه می‌گذرد؟

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبر: 401427
در اقتصاد تریلیون دلاری گوشی‌های هوشمند چه می‌گذرد؟

پیش‌بینی‌ می‌شود که در سال ۲۰۲۰ میزان فروش گوشی‌های هوشمند و ضریب‌پردازنده‌های آن‌ها به ۹۴۴ میلیارد دلار برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در یک دهه گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند با صدها میلیارد دلار فروش سالانه رشد بی‌سابقه‌ای داشته است. گوشی‌های هوشمند، اپل را تبدیل به یک شرکت تریلیون دلاری کردند. همین گوشی‌ها شرکت‌هایی مانند «هوآوی» و «شیائومی» را بین‌المللی کردند. اما موفقیت گوشی‌های هوشمند تنها وابسته به فروش آن‌ها نیست.

شرکت deloitte در گزارش خود از پیش‌بینی بازار سال ۲۰۲۰ می‌نویسد: «گوشی‌های هوشمند تعداد زیادی از صنایع را قادر به تولید سالانه میلیاردها دلار پول کرده‌اند. انتظار می‌رود که بازار «ضریب پردازنده گوشی‌های هوشمند» یعنی محصولات و خدمات وابسته به مالکیت گوشی هوشمند، ۴۵۹ دلار از فروش جهانی کالاها در سال آینده را به خود اختصاص دهد. فروش خود گوشی‌های هوشمند نیز۴۸۴ میلیارد دلار خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، ضریب‌پردازنده‌های گوشی هوشمند طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات شامل سخت‌افزارها(شارژر، پوشیدنی‌ها، اکسسوری‌های شنیداری) محتوا(مانند تبلیغات موبایلی، اشتراک حق پخش و مهم‌تر از همه اپلیکیشن‌ها) و خدمات(مانند تعمیرات، بیمه، حافظه‌های ابری) را در برمی‌گیرد. این بازار می‌تواند به زودی فروش واقعی اصل گوشی‌ها را تحت‌ تاثیر قرار دهد.

156818950