۰ نفر

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ منتشر شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبر: 719401
دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ منتشر شد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نتایج اولیه آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۲ که در روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود، روز دوشنبه هشتم خرداد ماه جاری اعلام شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنجشنبه مورخ ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.

با دریافت کارنامه اولیه ارشد و کسب نمره حد نصاب لازم، داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اقدام کنند. در ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته ارشد را به دقت مطالعه کرد و سپس بر اساس علایق، دوری و نزدیکی راه و کیفیت دانشگاه شروع به ثبت کد رشته‌های اولویت‌بندی شده کرد.

اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سال ۱۴۰۲ حدود یک ماه پس از انتخاب رشته و بررسی کدرشته‌ها روی سامانه سنجش کشور قرار می گیرد. در صورتی که داوطلبان در هیچ کدرشته ای قبول نشده یا از قبولی خود راضی نیستند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور ارشد شرکت کرده تا شانس مجددی برای انتخاب ۱۰۰ کدرشته از دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ داشته باشند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چهارصد و ۷۱ هزار و ۵۲۸ هزارنفر اعلام شده است.

از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند. تعداد کل رشته‌های امتحانی ۱۳۴ کد رشته است. در این آزمون ۶۲ رشته به صورت شناور (داوطلبان می‌توانند در دو رشته شرکت کنند) است و در مجموع ۴۵۹ هزار نفر داوطلب واقعی داشته است.

این آزمون در ۶ گروه آزمایشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی، ۱۳۴ کدرشته امتحانی در ۱۱۲ شهرستان مختلف کشور، ۱۹۸ محل حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ۷۷۷ حوزه فرعی برگزار شده است.