۰ نفر

فرصت دوباره سازمان سنجش به جاماندگان کنکور ۱۴۰۲

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 711916
فرصت دوباره سازمان سنجش به جاماندگان کنکور ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور، در اطلاعیه‌ای خبر داد فرصتی برای جاماندگان از نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که در زمان مقرر (از تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ تا ۱۴۰۲/۰۱/۲۴) در این آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند، امکان ثبت نام با تاخیر منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org را دارند.

داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه روز چهاردهم فروردین ماه که از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند و بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت نام قابل پذیرش نخواهد بود. داوطلبانی که قبلاً ثبت نام کرده اند، امکان ویرایش اطلاعات را ندارند.

نام‌نویسی نوبت دوم آزمون سراسری از ۱۵ فروردین آغاز شد و قرار بود ۲۱ فروردین پایان یابد که سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه (۲۰ فروردین) مهلت ثبت نام را تا روز پنجشنبه (۲۴ فروردین) تمدید کرد. بر اساس آخرین خبر سازمان سنجش، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای رقابت در این آزمون نام‌نویسی کردند.

نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از هشتم آبان آغاز شد و تا چهاردهم آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور همچنین بعد از این زمان ۲۲ آبان به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا نام نویسی کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دادند. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامگاه نهم اسفند به صورت کارنامه حاوی نمرات خام روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانستند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود که آزمون نوبت اول ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ برگزار شد و آزمون نوبت دوم برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هم صبح و بعدازظهر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می شود.