۰ نفر

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 689677
بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کجاست؟

مهاجرت، قدمی بزرگ برای آینده است که زندگی را به‌طور‌کامل دگرگون خواهد کرد. نوع این تغییرات کاملاً بستگی به تصمیم شما و کشوری دارد که برای اقامت دوم انتخاب می‌کنید. به‌همین دلیل است که تحقیق در‌مورد بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی قبل از هر اقدام جدی، می‌تواند در رقم خوردن آینده تاثیر‌گذار باشد.

ما در این مقاله به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت از روش تحصیلی برای رشته‌های مختلف می‌پردازیم. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب، دانش خود را در زمینه امکانات و ویژگی کشور‌های مختلف بالا برده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کانادا؛ بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی روانشناسی

کار به‌عنوان یک روانشناس یا پزشک در کشوری خارجی مستلزم گذراندن دوره آکادمیک در آن کشور است. یعنی، دانشجویی که دوره تحصیل دانشگاهی خود را در کشور مورد‌نظر بگذراند، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغلی مناسب با درآمد بالا خواهد داشت. کانادا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان در رشته روانشناسی است.

درآمد یک روانشناس در کانادا به حرفه و توانایی او در این زمینه بستگی دارد.

به‌طور‌کل می‌توان گفت یک  روانشناس در کانادا 70 الی 80 دلار کانادا درآمد خواهد داشت. ولی اگر سابقه کار داشته باشید، این مبلغ بیشتر نیز خواهد شد. شرایط مهاجرت برای مهاجرت تحصیلی در رشته روانشناسی بسیار متنوع و گسترده است. تعداد دانشگاه‌‌ها و زیر‌شاخه‌های این رشته، متقاضیان را در دوراهی قرار می‌دهد. از این‌رو، پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره تخصصی به یک دفتر مهاجرتی کانادا در ایران مراجعه شود.

انگلیس؛ بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی پزشکی

رشته پزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در ایران محسوب می‌شود که آینده درخشانی نیز به‌همراه دارد. حال هنگامی که صحبت مهاجرت از طریق رشته پزشکی می‌شود، موضوع کمی متفاوت خواهد بود. اگر قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارید، انگلیس برترترین دانشگاه‌ها را در زمینه پزشکی به‌نام خود ثبت کرده است. بسیاری از افراد با دریافت ویزای تحصیلی انگلستان برای کالج، شانس خود را در پذیرش این رشته، افزایش می‌دهند. شرط تحصیل در انگلیس برای رشته پزشکی به شرح زیر است:

  • آیلتس با نمره 7 در همه اسکیل‌ها
  • داشتن نمرات AAA
  • سوابق تحصیلی درخشان
  • قبولی در آزمون ورودی

امنیت برخی از شهر‌های انگلیس بسیار بالا است و به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها نیز شناخته می‌شود. در این کشور علاوه‌بر سابقه تحصیلی، تمکن مالی، توصیه‌نامه اساتید و انگیزه‌نامه نیز لازم خواهد بود.

مهاجرت

اروپا و انگلیس؛ بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هنر و معماری

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی معماری اروپا است. کشور‌های اروپایی مانند ایتالیا، کشور تولد هنر و معماری محسوب می‌شود. با‌این‌حال، کشور انگلستان نیز بهترین دانشگاه‌ها را برای تحصیل در رشته معماری دارد. بسیاری از دانشجویان ایرانی در رشته معماری به‌دلیل داشتن پورتفولیو قوی و نمرات درخشان، می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی انگلیس، تحصیلات خود را با بالا‌ترین کیفیت و با هزینه بسیار محدود سپری کنند. 

انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته معماری باید بر‌اساس فاکتور‌های بازار کار، هزینه زندگی دانشجویی، شهریه دانشگاه، الهام‌بخش بودن معماری موجود در شهر، اعتبار مدرک دانشگاهی و تجهیزات دانشگاهی انجام شود.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی رشته حقوق

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی رشته حقوق به‌ترتیب مربوط به کشور‌های آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و نروژ است. بسیاری از افراد به‌دلیل قوانین و شرایط سختگیرانه آمریکا، به‌دنبال نزدیک‌ترین جایگزین برای این کشور هستند. به‌همین دلیل، کانادا یا انگلیس و کشور‌های اروپایی مانند نروژ و هلند، انتخاب‌های مناسبی پس از آمریکا محسوب می‌شوند.

دانشجویان رشته حقوق در انگلیس، برخلاف سایر کشور‌ها، می‌توانند در زمان کمتری تحصیل خود را تمام کرده و وارد بازار کار شوند. در کانادا نیز حقوق‌دان‌ها با فرصت‌های کاری گسترده و متنوعی پس از تحصیل روبه‌رو خواهند بود که در‌نهایت افراد را به رفاه و آسایش اجتماعی می‌رساند. 

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان کدام است؟

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی یا دانشگاه‌های رایگان در مقاطع بالای تحصیلی، در کشور‌های اروپایی قرار دارند. اگر هدف شما از دریافت ویزای تحصیلی، مهاجرت ارزان‌قیمت است، پیشنهاد می‌شود کشور‌های اروپایی مانند،‌ آلمان، ایتالیا و فرانسه را انتخاب کنید. البته برای انتخاب کشور مورد‌نظر باید حتما در‌خصوص وضعیت زندگی دانشجویان و میزان مهاجر‌پذیری کشور مقصد نیز آگاه باشید. بسیاری از افراد با مهاجرت ارزان به کشور‌های کوچک اروپایی، با مشکلات اقتصادی در حین تحصیل مواجه می‌شوند؛ زیرا برخی از کشور‌های اروپایی، زمینه کار پاره‌وقت دانشجویی را به‌دلیل مشکلات اقتصادی ندارند.

مهاجرت

چگونه برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنیم؟ مراجعه به موسسه مهاجرتی ایران کانادا

در این مقاله بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در رشته‌های پر‌درخواست را بررسی کردیم. به‌طور‌کل می‌توان گفت کانادا و انگلیس شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در بسیاری از رشته‌ها را شامل می‌شوند. دریافت ویزای تحصیلی نیازمند فراهم کردن مدارک و تمکن مالی است که برای هر کشور و در هر رشته متفاوت خواهد بود. یکی از بزرگ‌ترین دلایل ریجکت شدن پرونده‌های مهاجرتی، تکمیل نبودن مدارک است.

شما می‌توانید برای بررسی شرایط خود و افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی از هر یک از این کشور‌ها به موسسه مهاجرتی ایران کانادا مراجعه کنید. وکلای مهاجرتی و کارشناسان متبحر در همه مراحل از آماده‌سازی مدارک تا دریافت ویزای تضمینی در کنار شما خواهند بود. برای مشاهده همه خدمات ایران کانادا، وارد سایت irancanada.cc شوید. علاوه‌بر این می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۳۰ – ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۲۰ برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی یا حضوری، در سریع‌ترین زمان ممکن، نوبت خود را رزرو کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.