۰ نفر

۱۱ اشتباهی که عمر ماشین لباسشویی را کم می کند

۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 665013
۱۱ اشتباهی که عمر ماشین لباسشویی را کم می کند

میزان افزایش عمر لباس شویی به طور متوسط تقریبا ۱۴ سال است. که بر اساس تعداد چرخه هایی است که دستگاه کار می کند. هر بار شستشوی لباس در ماشین لباسشویی یک چرخه محسوب می شود.

این اشتباهات ساده خانم عمر لباسشویی رو کم میکنه

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیش بینی می شود در ۱۴ سال ۵۱۰۰ چرخه شستشو انجام شود.این وسیله مانند هر وسیله دیگر ، در صورت استفاده نادرست و نامناسب دچار ایراد خواهد شد واز میزان عمر آن کاسته میشود. ازعواملی که باعث ایجاد اشکال درماشین لباسشویی میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اشیا کوچک مانند سکه، کلید، سنجاق و دیگر اشیا نوک‌تیز می‌تواند که در جیب لباس های که داخل لباسشویی گذاشتیم به جای مانده باعث آسیب زدن به ماشین لباسشویی شود. این اشیا می‌توانند لوله‌ها و دریچه‌های تخلیه را مسدود کنند و در هنگام شستشو با پرتاب شدن در داخل محفظه درام باعث فرورفتگی آن و حتی شکسته شدن درب شیشه‌ای ماشین شوند.

2-  گذاشتن لباس های بیشتر از گنجایش دستگاه به همه ی بخش های مختلف ماشین لباسشویی فشار وارد می کند. اگر ماشین لباسشویی فشار اضافه را به خاطر لباس های بیشتر از گنجایش متحمل شود میزان چرخه کاهش می یابد.

ماشین لباسشویی

3- البسه بزرگ که نیاز به شستشو دارند مانند ملحفه یا کیسه خواب ها و پتو را به خشکشویی ها ببرید تا روی ماشین لباسشویی منزل فشار اضافه ای وارد نشود. این کار عمر ماشین لباسشویی شما را بیشتر خواهد کرد.

4- لرزش ماشین به خاطر عدم تعادل و بالانس باعث خرابی وسیله و کاهش عمر آن میشود که باید سریع بالانسش کنید. برای این کار باید ماشین لباس شویی را روی پایه با پیچ های قابل تنظیم قرار بدهید. این نکته قابل ذکر است که سنگین شدن یک سمت ماشین هم می تواند باعث ایجاد این لرزش ها باشد.

5- قرار دادن ماشین لباسشویی در محیط تنگ و بسته یکی از عوامل کاهش طول عمراین وسیله است. چرا که وجود اندکی فاصله سبب خواهد شد که هوا در اطراف ماشین جریان یافته و به خنک شدن ماشین کمک کند و فضا باید به اندازه کافی وجود داشته باشد تا شما بتوانید درب وسیله را باز گذاشته و امکان جریان هوا داخل دیگ شست و شو را فراهم کنید. در غیر این صورت داغ شدن ماشین لباسشویی شما ممکن است باعث کاهش عمر آن شود.

6- برای ماشین لباسشویی باید از شویندهای پودری مناسب استفاده کرد تا به راحتی در آب حل شود، وگرنه بعد از اتمام شستشو این پودر وارد منافذ دیگ ماشین لباسشویی می شود و به مرورزمان ایجاد رسوب می کند و مانع آبرسانی کامل به لباس و شستشو می شود.

7- وجود پرز یا کرک‌های لباس در ماشین لباسشویی جریان هوا را کاهش می‌دهد و باعث کیپ شدن مجاری و دریچه‌ها می‌شود و منجر به آسیب زدن به ماشین لباسشویی می‌شود. بنابراین تمیز کردن ماشین لباسشویی به‌طور مداوم علاوه بر جلوگیری از بوی بد آن باعث بهتر کار کردن و افزایش طول عمرلباسشویی می‌شود.

8- بستن درب ماشین لباسشویی قبل از خشک شدن باعث تولید باکتری و بوی بد در دیگ لباسشویی میشود که این بوی بد یکی از عوامل کاهش عمر وسیله میشود.

9- تنظیم مناسب دمای آب قبل از شست و شو باید انجام شود چرا که باعث اعمال فشار بی مورد بر روی ماشین لباسشوی می شود و منجر به کاهش طول عمر مفید و خرابی زود هنگام آن خواهد شد.

10- استفاده درست و به جا از برنامهای ماشین لباسشویی در افزایش عمر لباس شویی آن تاثیر گذار است دقت کنید که دلیل تعداد برنامه شستشو این است که هر لباس برنامه مخصوص به خودش شسته شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. استفاده بی جهت از یک برنامه به صورت مداوم در دراز مدت روی عملکرد شستشو تاثیر می گذارد.

11- مخزن سرریز پمپ را هرزگاهی خالی کنید. این مخزن را با باز کردن درب کوچک آن که در قسمت پایینی ماشین لباسشویی قرار دارد ، تخلییه نمایید.برخی از ماشین های لباسشویی دارای این مخزن سر ریز پمپ هستند که درصورت پر بودن ممکن است باعث فشار آمدن به پمپ و ایجاد مشکل شود.