۰ نفر

آشنایی با اعمال مخصوص شب سوم محرم الحرام

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 657511
آشنایی با اعمال مخصوص شب سوم محرم الحرام

روزه در ماه محرم ثواب فراوانی دارد، در روایتی از «پیامبر (ص)» نقل‌شده است که روزه در روز سوم ماه محرم باعث استجابت دعا می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین،   ماه محرم یا محرم الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی و به اعتقاد مسلمانان از جمله ماه های حرام است.

 شب و روز سوم ماه محرم با نام «حضرت رقیه(س)» نام‌گذاری شده است و توسل به این بزرگوار از جایگاه مهمی برخوردار است.

«حضرت رقیه(س)» کوچک‌ترین دختر «امام حسین(ع)» بودند که در واقعه کربلا حضور داشتند و به خاطر شهادت پدر بی‌تابی فراوانی کردند، هنگامی‌ که ایشان با سایر اسیران کربلا در خرابه‌های شام ساکن شده بودند، خواب پدر را دیده و پس اینکه یزید سر پدرشان را به ایشان نشان داد، این حضرت از غم فراوان به شهادت رسیدند.

گ مؤمنان و کسانی که حوائج خود را از خداوند می‌خواهند، می‌توانند با واسطه قرار دادن دختر «امام حسین(ع)» به درگاه خداوند و به جا آوردن آداب مناسب حاجت‌روا شوند. برای توسل به «حضرت رقیه(س)» نیاز به عمل خاصی نیست و کافی است مؤمنان با دل شکسته و با ذکر «بسم‌الله الرحمن الرحیم» اقدام به دعا و توسل کنند تا خواسته خود را از خداوند بخواهند.



شهادت حضرت رقیه (س/)

 

 روز سوم ماه محرم روزی است که «حضرت یوسف(ع)» در آن از زندان آزاد شدند و اگر کسی این روز را روزه بگیرد ثواب بسیاری می‌برد و حاجت‌روا خواهدشد.

وی پیرامون ارزش گرفتن روزه در ماه محرم بخصوص در روز سوم این ماه خاطرنشان کرد: روزه در ماه محرم ثواب فراوانی دارد، روزه در روز سوم ماه محرم ارزشمند است، روزه‌داری در این روز مومن را از غم نجات می‌دهد، در روایتی از «پیامبر (ص)» نقل‌شده است که روزه در روز سوم ماه محرم باعث استجابت دعا می‌شود. البته خواندن «زیارت عاشورا» در تمام ماه محرم مورد سفارش «ائمه معصومین(ع)» قرار گرفته است.