۰ نفر

چطور آبلیمو بگیریم که تلخ نشه؟

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 655196
چطور آبلیمو بگیریم که تلخ نشه؟

گرفتن تلخی آبلیمو با هویج به راحتی امکان پذیر است.

چطور آبلیمو خانگی بگیریم؟ + رفع تلخی با هویج و نمک

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  صداو سیما،  آبلیمو هاچه آن‌ها که به صورت دستی و خانگی با صرف زمان زیادی آبگیری و لرد گیری می‌شوندچه صنعتی‌هایی که از بازار می‌گیریم ممکن است پس از گدشت زمان زیادی از طعم آن رو به تلخی برود که به دلیل له شدن هسته لیمو در آب آن است.

درواقع گاهی فشار به پوست لیمو، باعث ترکیب روغن‌های اسانسی موجود در آن با آبلیمو می‌شود، از آنجا که ترکیب برخی از این روغن‌ها تلخ است، امکان تلخ شدن آبلیمو وجود دارد که البته ضرری برای بدن ندارند.

از بین بردن تلخی آبلیمو

برای رفع این مشکل بعد از گرفتن آب لیمو دو تا سه عدد هویج، بستگی به میزان آبلیمو دارد (برای ۱۵ کیلو لیمو، ۴ عدد هویج متوسط) پوست بکنید و کامل بندازید در ظرف آبلیمو تا ۲۴ ساعت بماند. سپس آبلیمو را صاف کنید.

در این زمینه بخوانید؛

خشک کردن حرفه ای میوه ها به روش بازاری

روش ساده برای نگهداری لیمو تازه تا یک ماه

کاربردهای جالب پیاز در خانه داری

ترفندهای تمیزکاری با لیموترش و نوشابه

هویج‌ها تلخی آب لیمو را به خودشان می‌گیرند و بعد از صاف کردن آبلیمو می‌توانید گوشت لیمو را برای خورش استفاده کنید بدون آن که اندکی تلخی به غذای شما بدهند.

آبلیمو خانگی

علت ته نشین شدن آبلیمو‌های خانگی

یکی از آنزیم‌های موجود در لیمو، "تکستیناز"است که یاعث ته نشین شدن پالپ لیمو در آبلیمو می‌شود.

از آنجا که این آنزیم در صنعت، پیش، هنگام یا پس از پرس و با حرارت دهی لازم غیر فعال می‌شود، آبلیمو‌های صنعتی ته نشین نمی‌شود.

این آنزیم کشی در تهیه آبلیو‌های خانگی انجام نمی‌شود و به همین علت انواع خانگی آن‌ها رسوب نمی‌کند.

بهترین ظرف برای نگهداری آبلیمو:

چگونه تلخی آبلیمو را بگیریمظرف‌های شیشه‌ای به خصوص انواع تیره شان، بهترین ظرف‌ها برای نگهداری آبلیمو هستند.

به دلیل اسیدی بودن آبلیمو، باید از نگهداری آن‌ها در ظرف‌های پلاستیکی و فلزی خودداری کرد تا ترکیب‌های فلز و پلاستیک وارد آبلیمو نشوند. بهتر است از خرید آبلیمو چه صنعتی و چه خانگی در بطری‌های پلاستیکی خودداری کنید.

همچنین برای اینکه آبلیمو تا سال آینده یا بیشتر رنگش کدر یا سیاه نشود حتما در جای تاریک نگهداری کنید و روی شیشه‌های آبلیمو را هم با پلاستیک مشکی بپوشانید تا رنگ خود را حفظ کند.

کلام آخر اینکه هیچ وقت آبلیمو، آبغوره و آب نارنج و به طور کلی انواع ترشی را در ظرف یا بطری‌های پلاستیکی نریزید، زیرا ترشی آن‌ها باعث اکسیده شدن ظروف و سمی شدن آن‌ها می‌شود.