۰ نفر

ثبت نام دانش آموزان در مدارس مشروط شد؟

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 653051
ثبت نام دانش آموزان در مدارس مشروط شد؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه الزامی برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد، گفت: آموزش وپرورش ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، صادق ستاری فرد با اشاره به مصوبه سال گذشته‌ ستاد مقابله با کرونا مبنی بر لزوم انجام واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال گفت: دانش آموزان استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند، البته وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هم همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: آموزش و پرورش ۹۲۷ مجموعه ورزشی خود را به عنوان مناطق واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار داد تا مردم به دریافت خدمات واکسیناسیون سهولت دسترسی داشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جامعه فرهنگیان دز اول و ۹۰ درصد دز دوم را دریافت کردند، اظهارکرد: برای دز سوم ۵۱ درصد فرهنگیان مراجعه کردند و اخیراً با تصویب ستاد کرونا و توصیه وزارت بهداشت، دز چهارم نیز به عنوان دز یادآور به فرهنگیان توصیه شده است.

ستاری فرد یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مصوب شده بود که صرفاً دو دز واکسن تزریق شود که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفت؛ ۹۲ درصد دانش آموزان در رده سنی مذکور دز اول و ۸۰ درصد هم دز دوم را دریافت کردند و درصد بالایی از افراد جامعه هم  واکسینه شدند، لذا به دلیل درصد بالای واکسیناسیون در جامعه و دانش آموزان، مدارس بازگشایی شدند.

وی افزود: کشور ایران، جزو آخرین کشورهایی بود که آموزش‌های حضوری را از سر گرفت و برای مهر ماه امسال هم در تلاشیم که اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس و به ویژه تهویه کلاس‌ها را فراهم کنیم تا اگر با موج جدیدی همراه شدیم موضوع را مدیریت کرده و مجدداً به آموزش‌های مجازی برنگردیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مدارس ابتدایی تا متوسطه از ۱۴ فروردین ماه امسال بازگشایی شدند، گفت: با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های خدمات رسان امیدواریم، تا مهرماه از این پیک هم عبور کنیم و با چالشی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه اجباری به انجام واکسیناسیون و کارت واکسیناسیون به عنوان پیش شرط ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد گفت: آموزش و تضمین سلامت حق دانش آموزان است، لذا توصیه ما این است که واکسیناسیون دانش آموزان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شود،  اما الزامی برای این کار وجود ندارد و ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکردیم.