۰ نفر

راهنمای گام به گام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 646035
راهنمای گام به گام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را شاید بتوان اقدامی سرنوشت ساز برای کسانی دانست که پیش از این، وقت و انرژی زیادی صرف کرده اند تا بتوانند در این رقابت پذیرفته شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که روز گذشته انجام شد و رقابت میان ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ نفر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند پس از انتشار دفترچه راهنما، اقدام به انتخاب رشته های مورد نظر خود کنند. انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز کنکور ارشد اوایل تیرماه انجام خواهد شد و هر فرد امکان انتخاب ۱۰۰ کد رشته مختلف دارد.

راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

داوطلبانی که عنوان مجاز را در کارنامه خود مشاهده می‌کنند، می‌توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ که ۳۱ خرداد منتشر می‌شود و بر اساس ضوابط درج شده در آن، اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به اهمیت این فرآیند، بهتر است به هیچ عنوان از مطالعه این دفترچه غافل نشوید.

پس از بررسی کامل دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ و استخراج کد رشته های مورد نظر، می‌توانید آنها را مطابق مراحلی که در ادامه می‌آید در فرم موجود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کنید.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و گزینه کارشناسی ارشد را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • روی لینک فعال سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب رشته) کلیک کنید.
  • با انتقال به صفحه جدید، گزینه انتخاب رشته را انتخاب کنید.
  • در این مرحله برای ورود به صفحه انتخاب رشته به دو شیوه می‌توانید اقدام کنید:  روش اول:  وارد کردن شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی و  روش دوم:  وارد کردن شماره پرونده، کد ملی و عبارت امنیتی
  • در این مرحله به صفحه میز کار وارد می‌شوید و با کلیک روی عبارت انتخاب رشته می‌توانید حداکثر ۱۰۰ کد رشته را ثبت کنید.
  • در آخر کد پیگیری صادرشده از سوی سامانه را دریافت و آن را ثبت کنید.

از آنجایی که معمولا فرصت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تمدید خواهد شد، در این زمان داوطلبان می‌توانند نسبت به ویرایش کدهای انتخابی خود اقدام کنند. گفتنی است نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.