۰ نفر

سرانجام گرمایش زمین به کجا می رسد؟

۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۳
کد خبر: 645211
سرانجام گرمایش زمین به کجا می رسد؟

از زمان امضای توافقنامه اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵، بیشتر کشور‌ها تلاش‌های خود را برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای افزایش داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، رییس سازمان آب و هوای سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۶ ژوئن از کشور‌ها خواست که امید خود را حفظ کنند و بر روی مقابله با گرمایش جهانی با وجود موانع زیادی که اکنون برای همکاری بین‌المللی وجود دارد - از جمله جنگ در اوکراین، همه‌گیری ویروس کرونا، کمبود مواد غذایی و افزایش هزینه‌های انرژی، تمرکز کنند.

پاتریشیا اسپینوزا رییس دفتر آب و هوای سازمان ملل متحد، در آغاز یک نشست ده روزه در بن آلمان، یعنی جایی که دیپلمات‌ها از سراسر جهان سعی دارند پایه‌های اجلاس بین المللی آب و هوای امسال را در آنجا بنا کنند. به سخنرانی پرداخت. او گفت: «از همه شما، به ویژه در این زمان‌های سخت و چالش‌برانگیز، درخواست می‌کنم که امید و تمرکز خود را از دست ندهید، بلکه از تلاش‌های متحد خود در برابر تغییرات آب‌وهوایی به‌عنوان اقدام نهایی وحدت بین ملت‌ها استفاده کنید.»

از زمان امضای توافقنامه اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵، بیشتر کشور‌ها تلاش‌های خود را برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای که زمینه ساز گرمایش زمین توسط انسان است، افزایش داده اند. اما در مجموع این تلاش‌ها هنوز بسیار کمتر از مقدار نیاز محدود کردن گرمایش جهانی از دوران پیش از صنعتی شدن تا پایان قرن است. تعهدات تاکنون و حتی درزمان آشفتگی بین المللی از تصمیم ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای خروج از توافق پاریس که بعداً توسط دولت بایدن لغو شد، تا سال‌های اول همه‌گیری ویروس کرونا نیز انجام شده است.

بسیاری از مسائل کلیدی که نمایندگان را در بن گردهم آورده است، از جمله کمک‌های مالی به کشور‌های فقیری که برای رویارویی با تأثیرات تغییرات آب و هوایی تلاش می‌کنند، در روز‌های آینده حل و فصل خواهند شد. انتظار می‌رود که رهبران کشور‌های گوناگون به نمایندگان خود حمایت لازم را برای توافق بر سر آنچه که به عنوان یک "بسته متوازن" معرفی می‌شود به زودی ارائه کنند. اسپینوزا گفت: ما باید درک کنیم که آب و هوا به طور تصاعدی در حال تغییر است و ما دیگر نمی‌توانیم پیشرفت تدریجی داشته باشیم باید مذاکرات را با سرعت بیشتری پیش ببریم. این همان چیزی است دنیا انتظارش را دارد.