۰ نفر

پایان ریزش مو از همین حالا / روغن سیاه دانه برای رشد مجدد موهای ریخته + دستور

۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 645169
پایان ریزش مو از همین حالا / روغن سیاه دانه برای رشد مجدد موهای ریخته + دستور

خواص روغن سیاه دانه برای مو و پوست باعث شده افرادی که می خواهند ظاهری زیباتری داشته باشند و از طرفی از داروهای شیمیایی یا عمل های جراحی استفاده نکنند، به استفاده از این محصول روی بیاورند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در اینجا قصد داریم که تاثیرات روغن گیری سیاه دانه بر روی پوست و مو را به صورت جداگانه بررسی کرده و اطلاعاتی را در خصوص استفاده از روغن سیاه دانه برای پوست و مو در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا یک روش بسیار ساده و راحت برای بدست آوردن زیبایی پیدا کنید.قبل از استفاده از روغن سیاهدانه تست حساسیت را برای آن انجام دهید برای اینکار باید مقاد کمی از این روغن را در قسمت داخلی بازوی خود بمالید و اگر در 24 ساعت هیچ علائمی روی پوست شما نشان داده نشد میتوانید با خیال راحت از این روغن استفاده کنید. 

خواص روغن سیاه دانه برای مو

 خواص روغن سیاه دانه برای مو باعث می شود که استفاده از این روغن بسیار به نفع شما باشد و شما علاقمند به استفاده از آن شوید. برخی از این خواص عبارتند از:

  • نرم شدن موهای شما: شما می توانید با استفاده از روغن سیاه دانه هر نوع مو (به خصوص موهای فر را نرم کنید)، روند کاری سیاه دانه برای انجام این کار به این صورت است که مواد مغذی موجود در این روغن به سلولهای مو نفوذ کرده، آنها را تغذیه می کند و همین باعث نرم شدن و حالت گرفتن بهترین موهای شما می شود‌. برای این کار شما می توانید یک تا دو قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را بعد از شست و شو به موهای خود بمالید و بعد از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه، موهای تان را آب کشیده و خشک کنید.
  • افزایش رشد مو: یکی از معروف ترین خواص سیاه دانه که باعث می شود افراد زیادی از این محصول استفاده کنند این است که: سیاه دانه باعث افزایش کیفیت و ضخامت موهای شما خواهد شد و از طرفی رشد موهای ضعیف شما را افزایش می دهد. دلیل این موضوع وجود اسید آمینه هایی است که پروتئین های مورد نیاز برای رشد مو را در اختیار آنها قرار می دهند. بهترین روش استفاده از روغن سیاه دانه برای افزایش رشد مو به این صورت است که ابتدا دو قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را گرم کرده، به پوست سر خود بزنید و ماساژ دهید بگذارید که به مدت ۱۵ دقیقه روغن سیاه دانه به ساقه های مو و پوست سر شما جذب شود، در مرحله آخر نیز کافی است که سر خود را با آب گرم بشویید.
  • جلوگیری از موخوره: برای جلوگیری از موخوره به وسیله روغن سیاه دانه کافی ست که هر شب قبل از خواب نصف قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را روی ساقه موها و به خصوص انتهای موها بمالید و آن را به خوبی ماساژ دهید، سپس صبح روز بعد موهای خود را آب بکشید.

خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو

خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو از نظر علمی هنوز مشخص نیست. اما در مواردی مشاهده شده است که استفاده از روغن سیاه دانه بر روی پوست سر، باعث رشد مجدد موهایی می شود که قبلاً ریختند. این موضوع به دلیل وجود مواد مغذی مانند: اسید آمینه های ضروری، پروتئین، روی، ویتامین، کلسیم و پتاسیم درونی روغن سیاه دانه است. بهترین روش برای استفاده از روغن سیاهدانه در چنین شرایطی به این صورت است که بعد از هر بار شستشو پوست سر خود و به خصوص قسمت هایی که دچار ریزش مو یا طاسی شده اند را با این روغن به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بعد از حدود ۳۰ دقیقه سر خود را آب بکشید.

خواص سیاه دانه برای پوست صورت

وجود انواع مواد مغذی مانند پروتئین ها، اسید آمینه های ضروری، اسیدهای چرب، و سایر مواد طبیعی دیگر که در ادامه به آن‌ها بیشتر اشاره می‌کنیم باعث شده است که سیاه دانه و به خصوص روغن سیاه دانه برای پوست افرادی که به آن حساسیت ندارند به عنوان یک داروی معجزه آسا استفاده شود. تاثیر گذاری سیاهدانه روی پوست به این صورت است که سلول های پوست را تا عمق مناسب تغذیه می‌کند و به شما کمک می کند که پوست سالم تر و تازه تری داشته باشید، از طرفی چربی طبیعی در این محصول باعث جلوگیری از خشکی و آسیب دیدن پوست شما می شود. در ادامه خواص روغن سیاه دانه را برای پوست شما بیشتر توضیح خواهیم داد. به کمک دستگاه روغن گیری خانگی ارزان می توانید ماده چربی این دانه سخت را بدست بیاورید.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت عبارتند از:

  • از بین بردن جوش و آکنه:  روغن سیاه دانه با دارا بودن خواص ضد التهابی باعث می شود که جوش های قرمز و آکنه هایی که دچار التهاب شده اند کم کم از بین بروند و از طرفی حساسیت های پوستی که باعث به وجود آمدن چنین جوش های می‌شود نیز درمان شوند.
  • جلوگیری از پیری زودرس و چروک شدن پوست: استفاده از روغن سیاه دانه به شما این امکان را می دهد که پوست خود را به وسیله آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در آن پاک سازی کنید. از طرفی داشتن خواص ضد اکسیداتیو باعث می شود که پوست شما در برابر آسیب‌های به وجود آمده در اثر رادیکال های آزاد، محافظت شود.
  • درمان بیماری های پوستی: وجود آنتی هیستامین های طبیعی در روغن سیاه دانه باعث کاهش علائم حساسیت های پوستی در شما خوب می شوند، همچنین التهاب های پوستی به وجود آمده در اثر بیماری های مختلف را می‌توان به واسطه استفاده از روغن سیاه دانه درمان کرد.

عوارض روغن سیاه دانه برای مو

عوارض روغن سیاه دانه برای مو فقط در شرایط خاص دیده می شود، این شرایط برای وقتی هستند که پوست بدن شما به عصاره یا روغن سیاهدانه حساسیت داشته باشد. در این موارد ممکن است که پوست شما دچار تاول، قرمزی و یا التهاب شود؛ البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که چنین عوارضی بسیار نادر هستند.