۰ نفر

چگونه در خانه حس آرامش داشته باشیم؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبر: 644761
چگونه در خانه حس آرامش داشته باشیم؟

راه‌ های ایجاد آرامش در خانواده کمک می کند تا تمام اعضا در کنار هم از زندگی لذت ببرند و شکوفا شوند. در جلسه های مشاوره آنلاین روانشناسی خانواده مفصل درباره اهمیت و عوامل ایجاد آرامش در خانواده صحبت می شود که قصد داریم در این مطلب به بخشی از آنها اشاره کنیم.

کاری که با آن در خانه احساس راحتی خواهید داشت 

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ادامه به مهم ترین راههای ایجاد آرامش در خانواده اشاره می کنیم، لازم است بدانید منظور از خانواده چیست و بارها نکات زیر را بخوانید تا در ایجاد آرامش در خانواده استاد شوید.

اهمیت آرامش در خانواده چیست؟

وجود آرامش در خانواده باعث می شود اعضا به شکوفایی برسند و بتوانند در کنار هم رشد کنند.

اهمیت آرامش در خانواده آنجایی خود را نشان می دهد که متوجه شویم وجود آن در نهایت باعث بروز آرامش در جامعه می شود و افراد می توانند به نسخه بهتری از خود تبدیل شوند. به همین خاطر یکی از مهم ترین اهداف در جلسه های مشاوره خانواده آنلاین یا حضوری این است که افراد در بستر خانواده به آرامش برسند.

در این زمینه بخوانید؛

گیاهان آپارتمانی که میگن خوش شانسی میاره​

گیاهانی که استرس خونه و محل کارو کم میکنن​

۱- رفتارتان همیشه مورد توجه است

گاهی اوقات اعضای خانواده پا روی دم یکدیگر می ‌گذارند و موجب ایجاد هیجاناتی ناخواسته در خانواده می‌ شوند. با شناخت این الگو، از جدایی و فاصله گرفتن اعضای خانواده اجتناب خواهید کرد. برای شکستن این چرخه باید از انجام کارهایی خاص اجتناب کنید.

۲- یکدیگر را تحقیر نکنید

یکی از راه‌ های ایجاد آرامش در خانواده این است که احترام همدیگر را حفظ کنید.

اگر در خانواده ‌تان به شوخی یکدیگر را یاغی یا گوسفند سیاه می ‌نامید، به جای از کوره در رفتن بگویید: “می‌دانم من یک ‌دانه و بی ‌همتا هستم. اینطور بهتر نیست؟ حتی اگر آنها متوجه منظور شما نشوند به احتمال زیاد از اظهار نظرهای مجدد اجتناب می ‌کنند تا بازخورد شما را نبینند.

خلاصه نباید در خانواده به بدی با هم صحبت کنید تا مدام همدیگررا دست بیندازید، با این کار آرامش را از هم در می کنید.

۳- مرزهای کاری را مشخص کنید

معمولا زمانی که در سنین پایینی هستیم کارهای زیادی توجه ما را به خود جلب می‌ کنند، اما باید برای کارها مرزهای دقیقی تعیین کنیم و نگذاریم خواسته‌ های بی پایان کار بر زندگی خانوادگی‌ ما تاثیر بگذارد.

یکی از مهم ترین عوامل ایجاد آرامش در خانواده این است که با قاعده پیش بروید و زندگی را بر خانواده خود سخت نکنید.

۴- برای آزاد کردن انرژی بهتر است ورزش کنید

هیچ چیزی مثل ورزش کردن منظم به ما انرژی نمی دهد! به همراه فرزندانتان بخندید و تحرک داشته باشید. هنگامی که فشاری بر شما وارد می ‌شود، بسیار مهم است که آن را به روش فیزیکی آزاد کنید.

این کار باعث ترشح هورمون های مختلف در بدن و ایجاد آرامش در افراد می شود.

۵- ساختار را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید

یک مشاور خانواده خوب همیشه می گوید که ساختار باعث می ‌شود بچه‌ ها احساس امنیت کنند. وقتی سرتان شلوغ است و درگیر کارهای زیادی هستید، وسوسه انگیز است که ساختار را رها کرده و فقط سعی کنید که از آن شرایط رهایی یابید.

اما این آشفتگی در واقع انواع استرس را به همراه خواهد داشت. بیش از حد به اصلاح خود یا فرزندانتان نپردازید. آرامش مهمتر از حضور در هر رویدادی است.

۶- صادقانه دعا کنید 

با دعا آرامش را به قلب و ذهنم خود برسانید. هر لحظه تمرکز داشتن بر خدا یادآور این نکته است که شخصی بزرگتر از خودم دارم که به او تکیه می کنم. در واقع از بهترین راه‌ های ایجاد آرامش در خانواده ایجاد و حفظ بخش روحانی زندگیتان است تا واقعا به آرامش برسید.

۷- با هم بخوانید و برقصید

اصلا خجالت نکشد، به کودک درونتان فرصت زندگی کردن بدهید. هنگام پختن شام می‌توان موسیقی پخش کرده و با فرزندانتان بخوانید.

۸- مدیریت بی نظمی ‌ها

مدیریت بی نظمی یک چالش واقعی است. برخی عادت دارند وسایل را زمین بگذارند و آنها را رها کنند تا اینکه در هر اتاق انبوهی از وسایل روی هم جمع شوند.

حتی اگر آنها را نادیده بگیرند، در پس ‌زمینه ذهن تلنگر خواهند زد. انجام به موقع کارها، برای احساس آرامش در طولانی مدت در انواع خانواده لازم است.

۹- با دقت بیشتری به تعارض بپردازید

داشتن خانه ای آرام به معنای انتخاب صلح بوده و اجازه ندادن درگیری با همسر یا فرزندان می ‌باشد. گاهی اوقات ناامیدی ناشی از چندین رویداد غیر مرتبط در روز است. قبل از شروع تعارض مطمئن شوید که کار شایسته را انجام می دهید و در ارائه مشکل با احترام و آرامش رفتار می‌  کنید.

۱۰- یکی از عوامل ایجاد آرامش در خانواده خندیدن است

تقریبا غیرممکن است که همزمان از ته دل بخندید و استرس هم داشته باشید. خندیدن باعث آزاد شدن انرژی خوب در داخل بدنتان و خانه شما می ‌شود.