۰ نفر

۸ باور غلط درباره سلامت و زیبایی پوست

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 625400
۸ باور غلط درباره سلامت و زیبایی پوست

برای داشتن برنامه‌ای ایدئال برای مراقبت از پوست خود، ابتدا باید با باورهای غلط درباره سلامت و زیبایی پوست آشنا شوید.

 به گزارش اقتصادآنلاین؛ اگر می‌خواهید بهترین راه برای داشتن پوستی شفاف و زیبا را پیدا کنید، باید نوع پوست خود را بشناسید و فقط دنبال خریدن گران‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین محصولات زیبایی نباشید. در ادامه، شما را با ۸ مورد از باورهای غلط درباره سلامت و زیبایی پوست آشنا می‌کنیم که می‌توانند برای شما مضر باشند و ۸ راه‌حل مفید هم برای داشتن پوست سالم مطرح می‌کنیم.

۱. باید به‌اندازه یک سکه از محصولات زیبایی استفاده کنید

این باور غلط از محصولات مراقبت مو آغاز شد و راه خود را به مراقبت از پوست نیز باز کرد. حتی شرکت‌های تولیدکننده محصولات نیز در تبلیغات خود فقط به‌اندازه نوک انگشت از محصولات استفاده می‌کنند و این باور را ترویج می‌دهند. بهترین کار این است که وقتی شک دارید، کمی بیشتر از مقدار نوشته‌شده روی بسته استفاده کنید.

صورت افراد از لحاظ میزان جذب محصولات و پهنا با هم متفاوت است. دو قطره روغن صورت ممکن است برای پوستی چرب و متعادل زیاد باشد، اما برای پوستی چرب و دچار کم‌آبی کافی نباشد.

راه‌حل

بعد از یک روز طولانی که کلی کار انجام داده‌اید، بهتر است به‌جای یک سکه، از مقدار بیشتری پاک‌کننده برای صورت خود استفاده کنید (منظور سکه‌ای با قطری حدود ۱۵ میلی‌متر است). این امر برای ضدآفتاب نیز صدق می‌کند. بیشتر افراد فقط به‌اندازه ۲۵ تا ۵۰درصد نیاز خود ضدآفتاب استفاده می‌کنند.

۲. حتما باید از تونر استفاده کنید

تونر استاندارد، گرد و غبار و آلودگی‌ها را از صورت شما پاک می‌کند و می‌تواند پیش از مرطوب‌کننده استفاده شود. برندهای مختلف به شما قول می‌دهند که با استفاده از تونر آنها پوست شما درخشان‌تر و صاف‌تر خواهد شد.

تونر می‌تواند برای برنامه مراقبتی پوست شما مفید باشد، اما همه افراد به آن نیاز ندارند. اگر زیاد از محصولات زیبایی استفاده کنید، ممکن است جذب پوست شما کاهش پیدا کند.

اگر بخواهید محصولات شیمیایی را در برنامه زیبایی خود به حداقل برسانید، می‌توانید به‌جای تونر از جوان‌کننده سلول مایع استفاده کنید. این محصولات معمولا از آلوئه‌ورا درست شده‌اند و می‌توانند پایه‌ای عالی برای مرطوب‌کننده شما باشند. همچنین پوست شما را درخشان می‌کنند و از منافذ صورت می‌کاهند.

راه‌حل

اگر از تونر استفاده می‌کنید، بهتر است راجع به تونر خود تحقیق و آن را با محصولات زیبایی دیگر مقایسه کنید. با این کار ممکن است پی ببرید که اصلا به استفاده از این محصول نیازی ندارید.

۳. پد پاک‌کننده آرایش بهترین راه برای پاک‌کردن آرایش است

اگر پوست شما حساس است و لک می‌شود، استفاده روزانه از پد‌های آرایش‌پاک‌کن می‌تواند باعث اصطکاک و تحلیل تدریجی پوست شود. علاوه بر این، بیشتر پدهای آرایش‌پاک‌کن الکل دارند که پوست‌های حساس را می‌سوزانند.

برای پاک‌کردن آرایش‌های معمولی، می‌توانید با محلول پاک‌کننده آرایش دست و صورت خود را بشویید و حتی دوباره با صابون صورت خود را تمیز کنید. همچنین برای پاک‌کردن کامل صورت خود می‌توانید از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کنید.

راه‌حل

بهتر است پدهای پاک‌کننده آرایش را فقط برای آرایش‌های سنگین و پس از مهمانی‌ها استفاده کنید.

۴. هر محصولی گران‌تر باشد، بیشتر بر پوست اثر می‌گذارد

لازم نیست همه محصولاتی که می‌خرید گران باشند. گاهی اوقات محصولی که قیمت کمتری دارد و ترکیبات کمتری در آن استفاده شده است، می‌تواند برای پوست شما بهتر باشد. مثلا می‌توانید ژل پاک‌کننده صورت خود را با قیمت متوسط تهیه کنید و دنبال ضدآفتاب گران‌تر باشید.

راه‌حل

می‌توانید با جست‌وجو در سایت‌های مختلف محصولات را با هم مقایسه کنید و ترکیبی دلخواهتان را با کمترین قیمت پیدا کنید. مثلا اگر محصولات حاوی آلوئه‌ورا با پوست شما سازگار هستند، دنبال محصولاتی باشید که هم حاوی آلوئه‌ورا هستند و هم قیمت مناسبی دارند.

۵. هیچ‌وقت به صورت خود دست نزنید

این باور غلط است که «اگر به صورت خود دست نزنید، دچار آکنه نمی‌شوید». تماس دست به‌تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد آکنه شود.

باید بدانید که سطح تلفن‌های همراه بسیار آلوده است و حرف‌زدن طولانی با تلفن همراه (بدون هدفون) و استفاده از آن و سپس دست‌زدن به صورت برای پوست خوب نیست. ناخن‌های بلند نیز می‌توانند حامل مقدار زیادی باکتری‌ باشند.

راه‌حل

هنگام شستن دست‌های خود، خوب زیر ناخن‌ها را تمیز کنید.

۶. اگر برنامه مراقبت پوست منظم داشته باشید، دیگر جوش نمی‌زنید

برنامه مراقبتی منظم نمی‌تواند پوست شما را از جوش‌زدن نجات دهد. حتی مشکلات روده و استرس نیز به جوش‌زدن منجر می‌شوند.

در واقع برنامه انعطاف‌ناپذیر ممکن است در طولانی‌مدت برای پوست شما مخرب باشد. عوامل مختلفی می‌توانند باعث شوند برنامه شما به تغییر نیاز داشته باشد، ازجمله:

    تغییرات آب‌وهوایی؛

    استرس غیرمنتظره؛

    کاهش عملکرد کرم محبوبتان.

می‌توانید بعضی محصولات پایه مانند ژل‌های پاک‌کننده را ثابت در برنامه نگه‌ دارید و بخش‌های دیگر برنامه را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. مثلا در بهار، پیش از مرطوب‌کننده از یک لایه آلوئه‌ورا استفاده کنید و در تابستان برای جلوگیری از چرب به‌نظررسیدن پوست، فقط از مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید.

راه‌حل

درباره انواع محصولات تحقیق و ترکیبات جدید را امتحان کنید. دنبال محصولاتی باشید که اجازه می‌دهند مقدار کمی از فرآورده را استفاده کنید یا در صورت تمایل، آن را پس دهید.

زیبایی پوست

۷. همه محصولات معروف خوب هستند

هر پوستی منحصربه‌فرد است. فقط به این دلیل که یک پست اینترنتی بازدیدهای زیادی داشته است، نباید ماسک لیمو و جوش‌شیرین درست کنید!

بسیار مهم است که پوست خود را شوکه نکنید. بنا بر تحقیقات، ۶ تا ۲۰ هفته طول می‌کشد که تغییری محسوس در پوست دیده شود. البته این زمان به ترکیبات و تغییرات مدنظر شما نیز بستگی دارد.

راه‌حل

اگر هنگام خرید آنلاین، نظرات دیگران درباره محصول را می‌خوانید، دنبال نظراتی با ۳ یا ۴ ستاره باشید که متعادل‌تر هستند. بهترین نظرات مربوط به افرادی هستند که رنگ و نوع پوست و نگرانی‌هاشان مانند شما هستند. نظراتی که عکس‌های قبل و بعد استفاده از محصول را قرار داده‌اند نیز می‌توانند مفید باشند.

۸. به متخصص پوست نیاز ندارید

یکی از اشتباهات این است که همه محصولات را امتحان کنید تا ترکیب مناسب خود را پیدا کنید. با این روش نوع پوست خود یا عارضه اصلی را نمی‌شناسید. (انواع مختلفی از آکنه وجود دارند که درمان‌های مختلفی می‌خواهند.)

متخصصان پوست اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهند که دیگران نمی‌دانند. این افراد دانش و تجربه کافی برای کمک به شما را دارند. متخصصان پوست تأثیر محصولات مختلف را بر پوست شما بررسی می‌کنند و می‌توانند بهترین محصولات را برای پوست شما پیدا کنند.

راه‌حل

هزینه و دسترسی از بزرگ‌ترین مشکلات مراجعه به متخصص پوست است. اگر بیمه شما هزینه درمان را تقبل نمی‌کند، می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی یا اینترنتی پوست استفاده کنید. این مشاوره‌ها می‌توانند با استفاده از تصاویر شما بهترین درمان را پیشنهاد کنند و هزینه کمتری دارند.

سخن پایانی

باورهای غلط درباره سلامت و زیبایی پوست دهان به دهان می‌چرخند و بین مردم منتقل می‌شوند. بهترین راه برای داشتن پوستی درخشان و سالم این است که به همه باورهای عمومی توجه نکنید و دنبال روش‌هایی باشید که با پوست شما سازگارند. برای این کار نیز می‌توانید با فردی متخصص مشورت کنید یا با آزمون و خطا به برنامه ایدئال خود برسید.