۰ نفر

کاهش محسوس دما در جنوب شرق کشور

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۴
کد خبر: 610406
کاهش محسوس دما در جنوب شرق کشور

امروز در نواحی جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما (۸ تا ۱۰ درجه) و دوشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه در کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، و در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده انتظار می‌رود و به تدریج سامانه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه در سواحل دریای خزر بارش باران و در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود.

از سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و چهارشنبه در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در استان‌های مرکزی، قم، همدان و شمال اصفهان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

امروز و فردا در نوار شرقی کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

همچنین امروز در نواحی جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما (۸ تا ۱۰ درجه) و دوشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

یکشنبه و دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.