۰ نفر

شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 607134
شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام در کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش جزییات شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که در نیمه اول تیر برگزار می‌شود، به شرح زیر خواهد بود:

شرایط عمومی

اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران

تبصره:

در صورتی  که متقاضی سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته است، باید تغییر نظر او احراز شود.

نداشتن سابقه عضویت خود و وابستگان آن‌ها در سازمان‌های غیر قانونی و فراماسونری

عدم احراز فساد اخلاقی

عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

داشتن یا دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید

اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و یا دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا داشتن مدرک کاردانی فوق دیپلم

تبصره:

ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان در رشته‌هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز می‌شود، به شرط دریافت مدرک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و یا پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ بدون مانع است.

دارندگان مدرک کاردانی فوق دیپلم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و همچنین آن دسته از متقاضیان مذکور که حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در مقطع کاردانی فارغ التحصیل می شوند، می‌توانند در آزمون سراسری ثبت نام کنند.

فارغ التحصیلان رشته‌های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت، مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (در مقطع کاردانی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و یا ۳۱ بهمن ۱۴۰۱ در صورت قبولی در رشته‌هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز می‌شود) خدمات خود را به پایان رسانده باشند؛ چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته‌های تحصیلی گروه‌های آموزشی غیرپزشکی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شرکت کنند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.

فارغ التحصیلان رشته‌های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیستند.

بر اساس مصوبه جلسه ۵۴۸ مورخ ۲۸ مهر ۱۳۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان، فضال و طالب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان دوره سطح یک را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل می شوند؛ منحصراً می توانند در گروه آزمایشی علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیشنیاز به تشخیص گروه آموزشی، ادامه تحصیل دهند.

این دسته از متقاضیان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه‌های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند.

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند. ضمنا متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی و ارشد برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ باید تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با تکمیل فرم شماره ۲ و تایید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند و بند ۳۲ تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ فوق، در صورت قبولی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.