۰ نفر

هشدار نارنجی سازمان مدیریت بحران درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۹
کد خبر: 590510
هشدار نارنجی سازمان مدیریت بحران درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

سازمان مدیریت بحران کشور درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد که از فردا جمعه آغاز می‌شود و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، بارش باران گاهی توام با وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.


این سامانه روز جمعه ۱۴۰۰/۹/۲۶ جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد و شنبه ۱۴۰۰/۹/۲۷ شامل خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و قزوین خواهد شد.

این سامانه روز یکشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۸ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دوشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۹ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب اصفهان و روز سه شنبه: ۱۴۰۰/۹/۳۰ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

سازمان مدیریت بحران درباره جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، مسدودشدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر هشدار داده است.