۰ نفر

این مناطق کشور منتظر بارش برف باشند

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 577647
این مناطق کشور منتظر بارش برف باشند

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: بیشتر مناطق کشور از امروز تا اوایل هفته آینده با وزش باد، بارش باران، کاهش محسوس دمای هوا و حتی بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع مواجه می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در کل نوار شمالی، مناطقی از غرب، جنوب غرب،  مرکز و شرق کشور، همچنین برای شمال بوشهر و فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید و برای مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

فردا (جمعه) نیز در شمال غرب و شمال شرق،  مناطق ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فاس، بوشهر، غرب یزد، کرمان و هرمزگان شاهد بارندگی هستیم.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان و ارتفاعات سمنان شدید باشد که احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیرها، لغزندگی جاده‌ها، توأم با کاهش دید، مه آلودگی و تأخیر یا لغو پروازها، برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان ها وجود دارد.  لازم است هموطنان در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

نکته قابل توجه در گزارش سازمان هواشناسی این است که از امروز تا دوشنبه در غالب مناطق کشور به طور محسوسی هوا سرد می‌شود.

برای امروز و فردا در شمال شرق، شرق و بخش هایی از اصفهان و سمنان وزش بادهای شدید را داریم که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را هم در بر داشته باشد.

دریای خزر نیز برای امروز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

همچنین در تهران برای امروز به تدریج افزایش ابر  و برای ساعات بعدازظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز تهران ۲۳ درجه خواهد بود. در روزهای آتی دمای تهران نیز سرد می شود.