۰ نفر

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی؛

بارش‌ های امسال ۵۰ درصد‌ کمتر از پارسال شد

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
کد خبر: 557519
بارش‌ های امسال ۵۰ درصد‌ کمتر از پارسال شد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور افزایش نسبی دما را داریم،‌ گفت:‌ در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ ‌محمد اصغری ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان همچنین خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، پدیده غالب، غبار است.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در ارتفاعات مازندران رگبار پراکنده داریم و این شرایط در دو روز آینده نیز در ارتفاعات این استان و هرمزگان حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در ارتفاعات گیلان، هرمزگان، مازندران و خوزستان، همچنین جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد:‌ در 3 روز آینده در برخی ساعات در شرق و جنوب‌ شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی و زابل، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور افزایش نسبی دما را داریم،‌ گفت:‌ در 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی چهار روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 درجه و 25 درجه بالای صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری، گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99) تا 1 شهریور امسال 142.7 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 287.7 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 50.4 درصد کمتر از سال گذشته است؛ همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 230.7 میلیمتر بود که بارش سال جاری 38.1 درصد کمتر از سال بلندمدت است.