۰ نفر

مدیر صندوق کار آفرینی امید اعلام کرد؛

نوسازی ۱۰هزار تاکسی در تهران / لزوم توجه به کسب‌ و کارهای خرد در دولت سیزدهم

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 553074
نوسازی ۱۰هزار تاکسی در تهران / لزوم توجه به کسب‌ و کارهای خرد در دولت سیزدهم

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: با تکلیف سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۹۰۰میلیارد برای نوسازی ۱۰هزارتاکسی در تهران تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ فرهاد حکیم نیا مدیر صندوق کارآفرینی امید تهران گفت: صندوق کارفرینی امید

در سال ۸۴ با ادعام سه صندوق ایجاد شد و هدف ازتشکیل آن این بود که متقاضیان و کارفرینان را حمایت کند و از همان ابتدا هم حوزه صندوق کسب‌وکارهای خرد بود.

وی افزود: با توجه فعالیت‌های خود میتوان گفت تنها صندوقی هستیم که از کسب‌وکارهای خرد و کوچک را حمایت می‌کند و به صورت قرض‌الحسنه بیش از پنجاه تفاهم‌نامه با بخش خصوصی و دولتی در دست انجام صندوق است و متقاضیان دارند پذیرش می‌شوند.

وی در خصوص برنامه‌های این صندوق ادامه داد: تا یک سال و نیم آینده ۱۰ هزار تاکسی در استان تهران با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان نوسازی می‌شود و چهار هزار و ۲۷۱ تاکسی نیز در دو سال گذشته نوسازی شده است.

حکیم نیا یادآور شد: برای هر تاکسی ۹۰ میلیون تومان و برای هر اتوبوس ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پنج ساله پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: همچنین براساس تفاهم میان این صندوق، سازمان برنامه و شهرداری، تسهیلاتی برای هزار دستگاه اتوبوس به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و ۳۱ رام قطار مترو به مبلغ ۳۱۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

به گفته حکیم‌نیا در سال ۹۹ در حوزه اشتغال چهار هزار و ۸۷ پرونده تسهیلات به مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان تشکیل شد و سرانه اشتغال برای کسب و کارهای خُرد ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان است در حالی که این رقم در صنایع بزرگ بیش از ۱.۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در پایان تاکید کرد: تضاد طبقاتی امروز مهم‌ترین چیزی است که از آن رنج میبریم و امیدواریم در دولت سیزدهم به کسب‌وکارهای خرد توجه شود.