۰ نفر

کاهش کیفیت هوا در جنوب شرق کشور

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
کد خبر: 552301
کاهش کیفیت هوا در جنوب شرق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به دنبال خیزش گرد و خاک، شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه امشب و فردا در ساعات اولیه شب در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و جنوب اصفهان شاهد رگبار پراکنده باران هستیم، گفت: همچنین در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: این وضعیت در روز چهارشنبه در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه این وضعیت روز پنج شنبه و جمعه در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود:  در روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و تنها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: همچنین در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد، رخداد گرد و خاک در مناطقی از ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

ضیائیان تاکید کرد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

او یاد آور شد: در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

ضیائیان درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۳۸ درجه و کم‌ترین آن ۲۷ درجه خواهد بود.