۰ نفر

بارش باران و وزش باد شدید طی دو روز آینده

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۲
کد خبر: 551031
بارش باران و وزش باد شدید طی دو روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رشد ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط ۲۵ استان کشور طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، با اشاره به آخرین خروجی مدلهای هواشناسی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، ایلام، ارتفاعات استانهای خوزستان و بوشهر، فارس، جنوب و غرب کرمان، هرمزگان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه، یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: شایان ذکر است طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در این مدت شرق دریای عمان مواج است و از امروز تا اوایل هفته آینده در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما ۵ تا ۸ درجه خواهند داشت.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مرداد) نیمه ابری و وزش باد، گاهی ابری و بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (۱۶ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با بالاترین دما ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ درجه سانتیگراد طی امروز و ۲۹ درجه سانتیگراد طی فردا، خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.