۰ نفر

رحمانی فضلی؛

تعطیلی دو هفته‌ ای فعلا منتفی است

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴
کد خبر: 550638
تعطیلی دو هفته‌ ای فعلا منتفی است

وزیر کشور درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع تعطیلی دو هفته‌ای، گفت: بنا شد بررسی دقیق تری صورت گیرد و در روزهای آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با موضوع تعطیلی دو هفته ای برگزار شده بود، گفت: همه دوستان در این جلسه بحث کردند و نظرات مختلفی مطرح شد همه این موارد نشان داد که درست است تعطیلات به عنوان یکی از راه های اقدام و اثرگذاری است اما انجام این کار نیازمند مقدمات، برنامه ریزی، اقناع سازی و همراه سازی مسوولان و مردم است.

وی افزود: اگر به شکل هوشمندانه برنامه ریزی نشود، ممکن است با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مد نظر نرسیم. لذا بنا شد بررسی دقیق تری صورت گیرد و در روزهای آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: ظرف یک سال و نیم گذشته کادر درمان درگیر این موضوع بوده اند که باید از آنها قدردانی کنیم. باید در خصوص برنامه ریزی ها توجه بیشتری داشته باشیم؛ لذا مقرر شد شرایط جرایم و شرایط کنترلی را پیشنهاد دهیم که موثرتر باشد. نوع جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و باید این جرایم به گونه ای پیگیری و اجرایی شود که تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد. در این راستا مقرر شد اصناف و نیروی انتظامی پیشنهاد خود را مطرح کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه دارو تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد، افزود: بحث واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکلها از مهمترین مسایل است. در حال حاضر واکسیناسیون به حدود ۵۰۰هزار نفر رسیده که مقرر شد با کمک همه دستگاه ها این مساله سرعت بگیرد و از هفته آینده احتمالا تولید داخلی واکسن نیز به یک میلیون برسد. در کنار آن واردات نیز افزایش می یابد.

وی افزود: واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود هرچند ابتلا را سبک‌تر می‌کند اما اگر کسی بیماری زمینه‌ای داشته باشد و مبتلا باشد حتی اگر واکسن زده باشد امکان اینکه جانش را از دست بدهد، وجود دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: تلقی غلط روئین تن شدن با واکسن را کنار بگذاریم و همه کسانی که واکسن زده‌اند شرایط را عادی ندانند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در خصوص محرم کمیته امنیتی انتظامی تصمیمات بسیار خوبی گرفته‌اند. پروتکل‌های پیشنهادی وزارت بهداشت تصویب شده است به همه جوامع مذهبی و مساجد ابلاغ کردیم و سازمان تبلیغات متولی و مسئول رعایت این پروتکل‌ها است که عمدتا در فضای باز و با تعداد کمتری است.