۰ نفر

استاندار خوزستان؛

مردم خوزستان کلکسیون مشکلات و محرومیت‌ ها را دارند

۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۲
کد خبر: 547479
مردم خوزستان کلکسیون مشکلات و محرومیت‌ ها را دارند

استاندار خوزستان گفت: با وجود انجام کارهای بزرگ نظام برای خوزستان، ولی مردم این استان هنوز کلکسیون مشکلات و محرومیت‌ها را دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز جمعه _۱ مردادماه_ در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان و همچنین معاون اول رییس جمهور، اظهار کرد: با وجود مصوبه دولت برای خوزستان ولی امروز نیز معاون اول رییس جمهور همراه با مسئولان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای بررسی میدانی در سرشاخه‌های کرخه آمده‌اند و در ادامه از هورالعظیم نیز بررسی میدانی انجام می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این جلسه‌ای با شیوخ عرب و بختیاری و جلسات کاری خوبی تا پایان شب داریم و فردا جلسه مشترک ستاد بحران و شورای کشاورزی را برگزار می‌کنیم؛ معاون اول رییس جمهور و هیات همراه به صورت تخصصی اقداماتی را که باید انجام شود و کارهایی که صورت گرفته بررسی می‌کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان با دلاورمردان غیور در هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرینی‌های بزرگی داشتند؛ آنها همچنین نقشی بزرگ در مبارزه با انگلیس و پیروزی انقلاب، انقلاب مشروطیت و حمایت از تمامیت کشور داشته و دارند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: با وجودی که نظام کارهای بزرگی در زمینه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای خوزستان انجام داده و پروژه‌ها و صنایع بزرگی هم در بخش فولاد، نیشکر و نفت اجرایی شده ولی مردم خوزستان هنوز کلکسیون مشکلات و محرومیت‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه روان آب‌های سطحی و فاضلاب مشکل دارد، ادامه داد: مردم این استان هنگام بروز سیل و پرآبی و حتی در زمان کم آبی دچار مشکلاتی هستند که قلب آدم به درد می‌آید؛ در چند وقت اخیر دردسرهای ایجاد شده برای کشاورزان و یا دامداران در هورالعظیم دل هرکسی را به درد می‌آورد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دولت در مشکلات اخیر نیز تمام قد کنار خوزستان ایستاده و مصوبات خوبی را به این استان اختصاص داده است، بیان کرد: در ارتباط با بدهی‌های کشاورزان از سیل سال ۹۸ نیز کار عظیمی با مصوبه دولت انجام شد و تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات پرداخت شده است؛ همچنین در کنار دولت نهادهای انقلابی و بنیادهای مختلف مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، ستاد نیروهای مسلح و همچنین دفتر مناطق محروم و روستایی نهاد ریاست جمهوری نیز همکاری خوبی داشتند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تعداد زیادی تانکر اجاره و مخازن بسیاری نیز خریداری شد و اعتبار بسیار خوبی را به پرداخت خسارت اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: تدوین سند چهارگانه برای حل مشکلات فاضلاب، آب شرب، روان آب‌ها و آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل نیز یکی دیگر از اقدامات خوب دولت برای استان خوزستان بود.