۰ نفر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

رایزنی با جهانگیری درخصوص منطقه زلزله‌زده سی سخت و سیل اخیر

۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبر: 547087
رایزنی با جهانگیری درخصوص منطقه زلزله‌زده سی سخت و سیل اخیر

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت زلزله شهرستان دنا و همچنین سه دهه اخیر بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

کلانتری در ابتدای این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت آتش سوزی های اخیر در جنگل های استان ارائه نمودند.

وی نیازهای استان در خصوص مقابله با آتش سوزی ها را مطرح کرد و پیشنهادهای لازم را بیان نمودند.

 در این دیدار خسارات سیل اخیر در برخی مناطق استان  به معاون اول رییس جمهور گزارش داده شد.

در این دیدار برآورد خسارت ها و برنامه ریزی برای کمک به زیرساخت های مناطق روستایی و عشایری واهالی مناطق سیل زده که در سیل اخیر باغات ومنازل آنها دچار آسیب شدند مورد بررسی قرار گرفت و به معاون اول رییس جمهور گزارش شد.

در این دیدار همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات بعمل آمده برای احداث وتعمیر منازل زلزله زده شهر سی سخت و روستاهای خسارت دیده ارائه شد.

استاندار در این دیدار نیازهای مردم مناطق زلزله زده را مطرح کرد و گفت: هرچند دولت و سازمان های مختلف اقدامات خوبی در مناطق زلزله زده انجام دادند اما این مناطق نیاز به کمک های بیشتری دارند.

همچنین راهکارها و پیشنهادهایی برای ساخت و ساز بهتر و بهسازی مناطق مختلف شهری و روستایی در دیدار با معاون اول رییس جمهور از سوی استاندار مطرح شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گزارشی درباره تنش آبی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ارائه داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته با افت و کاهش شدید منابع آبی مواجه شده است.

وی افزود: هم اکنون قریب به 200 روستای استان به دلیل وضعیت کم آبی با تانکر آبرسانی می شوند.

معاون اول رییس جمهور نیز در این دیدار از اقدامات انجام گرفته از سوی مدیریت استان قدردانی کرد.

اسحاق جهانگیری در این دیدار ضمن تقدیر از رشادت ها و شجاعت های مردم شریف استان در دوران های مختلف، مردم استان را مردمی غیور و شجاع توصیف کردند که همیشه نقش پررنگی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی داشته اند.

معاون اول رییس جمهور دستور دادند که پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سریعا مورد پیگیری قرار گیرند.

در این دیدار مقرر شد به دستور معاون اول رییس جمهور هفته آینده نیز نشست ویژه ای درباره جنگل های زاگرس  برگزار شود و آخرین تصمیمات برای اقدام به موقع ولازم در این نشست داده خواهد شد.

استاندار همچنین ضرورت استقرار دائمی بالگرد در استان را تاثیرگذار دانست و گفت: این بالگرد می تواند اقدامات به موقعی برای مهار آتش سوزی ها و سرعت بخشی به اطفای حریق به ویژه در ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد که استانی با توپوگرافی خاص و ارتفاعات صعب العبوری است کمک شایانی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدرشناسی از موافقت با راه اندازی پایگاه ثابت بالگردی در استان، ضرورت استقرار دائم بالگرد در استان را مطرح کرد که معاون اول رییس جمهور قول مساعد داد که سریعا پیگیری شود و بالگرد دائم  به زودی در استان مستقر شود.

در این دیدار از نیروهای عمل کننده دراطفاء حریق که بیشترین تلاش را داشتند قدردانی شد و از اینکه پنج  فروند بالگرد در آتش سوزی های اخیر به کمک استان آمدند ازپیگیری سازمان بحران وهمکاری ستادکل  و هلال احمر تقدیر شد.

معاون اول رییس جمهور از کمک ها ،همکاری و همیاری و یاری رساندن مردم استان در همه مقاطع خاص به ویژه در حوادث تاکید و از حضور میدانی مسئولان استان قدردانی نمود.

گفتنی است استاندار در دیداری جداگانه با رییس دفتر رییس جمهور گزارشی نیز از آخرین وضعیت آتش سوزی ها و اقدامات استان، آخرین وضعیت شهرها و روستاهای آسیب دیده از زلزله سی سخت و همچنین مهمترین اقدامات مقابله با ویروس کرونا ارائه دادند.

حسین کلانتری ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده دولت در استان، خواستار توجه بیشتر به استان شد. واعظی در این دیدار با تقدیر از پیگیری های مستمر 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت : مطالبات و نیازمندی‌های استان که از سوی استاندار در این دیدار مطرح شد به جد پیگیری و اقدام خواهد شد.