۰ نفر

در واکنش به سخنان روز گذشته جهانگیری؛

همتی: برکناریم غیر قانونی بود

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 545352
همتی: برکناریم غیر قانونی بود

رییس کل سابق بانک مرکزی به اظهارات معاون اول رییس جمهور واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ عبدالناصر همتی رییس کل  سابق بانک مرکزی در اینستاگرام نوشت: معاون اول رییس جمهور روزگذشته در سخنانی در بانک مرکزی علت کنار گذاشتن اینجانب از ریاست بانک مرکزی را به خاطر آنچه که(اشتغال بنده به کار دیگر ) بود، اعلام و نیز گفتند: (امروز حجم ذخایر ارزی اسکناس و طلای بانک مرکزی در تاریخ بی سابقه است). هرچند بنای پاسخگویی را نداشتم،ولی برای ثبت در حافظه تاریخی مردم و اصلاح امور در آینده،مجبور به تو ضیحاتی در خصوص این بخش از اظهارات جناب آقای جهانگیری هستم:

اینجانب در ایام انتخابات به کار دیگری مشغول نشدم، بلکه همانند رییس محترم قضاییه در رقابت انتخاباتی شرکت کردم و برای مدتی کمتر از یک ماه و بر اساس ماده ۱۹قانون پولی و بانکی کشور تمام اختیارات رییس کل را طی حکمی به قائم مقام تفویض کردم و لذا هیچ مشکلی در اداره بانک نبود به مانند سال ۹۶ که جنابعالق معاون اول بودید و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید، مگر آنکه به نظر شما مسئولیت بانک‌ مرکزی مهم‌تر از معاونت اولی‌باشد که امری جدی است.

بنده قصد ورود به دلایل برکناری رییس کل بانک مرکزی را ندارم اما بایستی منوط به تحقق شرایط مقرر در مصوبه سال ۹۴مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت میگرفت که متاسفانه این اقدام بدون طی فرایند قانونی آن در دولت صورت گرفت. سنگ بنای استقلال بانک مرکزی بسته شدن دولت در برکناری رییس کل است که این مصوبه معطوف به آن است ولی در مورد اخیر مغفول ماند.

البته به جا بود ایشان در این روزهای آخر توضیح می‌‌دانند که افتخار به داشتن بی‌سابقه‌ترین ذخایر ارزی اسکناس در حال حاضر به خاطر مقاومت چه کسی و در مقابله با دستورات چه کسانی تحقق یافت.

همتی