۰ نفر

جهانگیری ؛

خانواده‌ های شهدا و جانبازان سرمایه‌ ای بزرگ برای کشور هستند

۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷
کد خبر: 541118
خانواده‌ های شهدا و جانبازان سرمایه‌ ای بزرگ برای کشور هستند

معاون اول رییس جمهور از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: بنیاد شهید باید در جهت ارائه هر چه بیشتر خدمات به این عزیزان تلاش کند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، جلسه هیات امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در جهت ارائه هر چه بیشتر خدمات به این عزیزان تلاش کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار اقداماتی که در جهت پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهد، هر چه بتواند خدمات خود را به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران افزایش دهد، این اقدامات شایسته در کارنامه عملکرد بنیاد ماندگار خواهد شد.

جهانگیری با اشاره به گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۹۹ که در جلسه ارائه شد، از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز نماینده، ولی فقیه در این بنیاد به خاطر تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در راستای ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در زمینه‌های مسکن، اشتغال و امور فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر از جمله شهید مظلوم دکتر بهشتی اظهار داشت: همه باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنیم تا بتواند گام‌های بلندتر و موثرتری در راستای ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و نیز ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بردارد.

در این جلسه که نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در سال ۱۳۹۹ ارائه کرد و به تشریح دستاورد‌های حاصل شده در حوزه‌های تعاون و امور اجتماعی، بهداشت و درمان و امور فرهنگی پرداخت.

براساس گزارش سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۹۹ بخش عمده‌ای از معوقات و بدهی‌های بنیاد بالغ بر ۸ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان پرداخت شده و برای ۱۶ هزار نفر از ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان اشتغال ایجاد شده است.

در این گزارش همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه برای واگذاری زمین به ۷۰ هزار نفر از ایثارگران جهت تأمین مسکن اشاره شد و توضیحاتی نیز در خصوص دستاورد‌های بنیاد در حوزه بهداشت و درمان نظیر پوشش بیمه درمانی برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ایثارگر، بازسازی تمام آسایشگاه‌های جانبازان و پایش سلامت ۹۰ هزار نفر از جانبازان، والدین و همسران شهدا ارائه شد.

در ادامه این جلسه گزارشی نیز در خصوص وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد و حسابرس حاضر در جلسه به تشریح صورت‌های مالی، ضوابط اجرایی بودجه و بازرسی‌ها پرداخت و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.