۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بودجه بندی برای کاهش هزینه های خرید مواد غذایی

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 529911
بودجه بندی برای کاهش هزینه های خرید مواد غذایی

در این گزارش می بینید که چگونه می توان صورتحساب خرید مواد غذایی خود را بدون صرفه جویی در میزان مواد غذایی، کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همه می دانند وقتی که با کمبود پول روبرو هستند و باید در مواردی خاص صرفه جویی کنند به چه صورت است. متأسفانه کاهش هزینه خرید مواد غذایی بدون صرفه جویی در میزان آن کار کاملاً مشکلی است.

اگرچه انتخاب مواد غذایی فاقد مواد مغذی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد ، اما می تواند منجر به مشکلاتی در سلامت شود که در دراز مدت هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت. علاوه بر این ، کم غذا خوردن می تواند انرژی شما را کاهش دهد و برعملکرد ذهنی شما تأثیر بگذارد. اما با کمی تأمل و برنامه ریزی در بودجه غذایی خود می توان از همه اینها جلوگیری کرد.

از پیش برنامه ریزی کنید

پولی که برای خریدهای بدون برنامه صرف می کنید، بیش از 20٪ از بودجه غذایی شما را مصرف می کند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک لیست مواد غذایی تهیه کنید و به آن پایبند باشید.

خرید مواد غذایی

وعده های غذایی خود را حداقل یک هفته قبل برنامه ریزی کرده و تمام مواد مورد نیاز خود را لیست کنید. اگرچه لازم نیست در مورد  لیست خود سختگیرانه عمل کنید، اما سعی کنید به آن پایبند باشید. این بدان معنیست که اشکالی ندارد اگر چند "مورد گران قیمت" را به لیست اضافه کنید تا احتمال خریدهای بدون برنامه را کاهش دهید.

هر کاری که می کنید، وقتی گرسنه هستید به فروشگاه مواد غذایی نروید. قبل از خرید یک وعده یا میان وعده سبک بخورید تا ولع خودتان را کنترل کنید.

آنچه در حراج است بخورید

برنامه ریزی برای خرید وعده های غذایی خود در موقع حراج می تواند 10 تا 20 درصد صورتحساب مواد غذایی شما را کاهش دهد. بنابراین ادامه دهید و انواع غذاهای فاسد نشدنی و منجمد را هنگام حراجی، ذخیره کنید. اما فراموش نکنید که تاریخ فروش را بررسی کنید و فقط آنچه را که می توانید قبل از آن تاریخ مصرف کنید بخرید.

خرید مواد غذایی

همچنین فقط به این دلیل که میتوانید در هنگام حراج خرید بیشتری بکنید، برای خرید بیش از آنچه که نیاز دارید وسوسه نشوید. در واقع ، برای اطمینان از این که آنچه را که ذخیره کرده اید مصرف می کنید ، هر ماه یک بار از خرید مواد غذایی صرف نظر کنید و با آنچه در یخچال و گنجه خوراکی خود دارید زندگی خود را بگذرانید. این به کاهش اتلاف مواد غذایی کمک می کند که سالانه میتواند هزاران دلار برای شما هزینه بردارد.

هزینه هر واحد را بررسی کنید

هنگام مقایسه دو محصول، هزینه هر اونس یا هزینه هر پوند را محاسبه کنید تا مطمئن شوید بهترین ارزش را برای پول خود دریافت می کنید. صرف ارزان بودن یک محصول به این معنی نیست که باید آن را بخرید. شاید هزینه کمترآن به دلیل وزن کمترآن است.

غذاهای گیاهی ارزان تر هستند

خوردن وعده های غذایی گیاهی بیشتر، یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش صورتحساب خرید مواد غذایی است بدون اینکه میزان مواد غذایی را کم کنید. حتی ارزان ترین گوشت و محصولات لبنی نیز بازهم  گرانتر از یک رژیم غذایی کامل حاوی میوه ها و سبزیجات هستند. رژیم غذایی گیاهی نیز برای اندازه دور کمر و سلامت کلی شما بسیار بهتر است.

شما می توانید با حذف رشته فرنگی رامن برای وعده های صبحانه، ناهار و شام بودجه غذایی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. فقط وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید، در موقع حراج خرید کنید، مراقب هزینه هر واحد باشید و وعده های غذایی گیاهی بیشتری بخورید!