۰ نفر

ضرورت استفاده از خدمات حقوقی در زندگی روزمره

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 527150
ضرورت استفاده از خدمات حقوقی در زندگی روزمره

آیا تاکنون درباره ضرورت دسترسی به یک وکیل ملکی یا وکلای ماهر دیگر در پرونده‌های کیفری، خانوادگی و ... فکر کرده‌اید؟

شاید این سؤال در ابتدا کمی برایتان عجیب باشد اما اگر از فضای جامعه و پتانسیل بالای آن در ایجاد تعارض‌های قانونی درک درست و واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم، آنگاه دیگر این سؤال چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. اینکه تا امروز، ضرورت مشاوره با یک وکیل ملکی یا وکیل کیفری حتی به ذهنتان هم خطور نکرده، دلیل نمی‌شود که در مقابل درگیری با مسائل قانونی، مصونیت داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره حقوقی و ارجاع پرونده روی این لینک کلیک کنید.

35

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد...!

حتی اگر یک شهروند بسیار قانون‌مدار باشید و به خیال خودتان، همه چیز را رعایت کنید، باز هم دور از ذهن نیست که روزی به یک وکیل نیاز پیدا کنید. این وکیل می‌تواند یک وکیل کیفری، وکیل ملکی، وکیل خانواده، وکیل ارث و ... باشد.

سناریوها و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند افراد را بدون اراده خودشان و بی‌آنکه مرتکب خطایی شده باشند، وارد یک پرونده قضایی کنند. بارها و بارها پیش آمده که سرقت، ضرب‌وجرح، اخاذی و جرائمی از این قبیل که افراد، عملاً هیچ نیت یا اراده‌ای در وقوع آن‌ها نداشته‌اند، باعث تشکیل پرونده‌های قانونی شده‌اند. پرونده‌هایی حساس و بعضاً پیچیده که ورود یک وکیل کیفری کارکشته را به ماجرا می‌طلبند.

بگذارید حالت دیگری را این بار در خصوص نیاز به یک وکیل ملکی، فرض کنیم. شما کماکان همان شهروند قانون‌مدار هستید اما شاید یک روز در کمال تعجب ببینید که فرد یا افراد دیگری درباره زمین یا مِلکی که حق مسلم شماست، ادعای مالکیت می‌کنند و قصد تصرف آن را دارند! واضح است که در این حالت، اگر گفتگوی منطقی کارساز نباشد، یا باید با زبان زور حرف حق را به کُرسی بنشانید یا برای اثبات مالکیتتان بر زمین از طریق قانونی اقدام کنید. راه اول طبیعتاً گزینه مطلوبی برای یک شهروند قانون‌مدار نیست؛ چراکه می‌تواند به‌واسطه بروز درگیری‌های احتمالی، مشکلات و تبعات دیگری را در پی داشته باشد و ماجرا را از آنچه هست، بغرنج‌تر کند. اینجاست که اهمیت ورود یک وکیل ملکی به ماجرا، آشکار می‌شود.

گاهی مسائل خانوادگی، مقدمه‌ی یک دعوای قانونی هستند. حتی تصور اینکه شاید روزی مجبور باشیم برای احقاق حقمان در مقابل افرادی که جایگاه ویژه‌ای در زندگی فعلی‌مان دارند، قرار بگیریم، غم‌انگیز است. یا فکر کردن درباره تلاش برای اخذ حضانت فرزند دلبندمان، می‌تواند دیوانه‌کننده باشد. اما خوب یا بد، زندگی در غافلگیر کردن ما بسیار ماهرانه عمل می‌کند. مطمئناً همه افرادی که امروز درگیر پرونده‌های خانوادگی هستند، هرگز فکر نمی‌کردند که روزی به کمک یک وکیل خانواده نیاز پیدا کنند.

سناریوهایی از این قبیل، بسیار بیشتر و متنوع‌تر از حد تصور هستند. ذکر سه مثال فوق درباره نیاز به وکیل ملکی، کیفری یا خانواده، صرفاً تلاشی در این راستا بود که نشان دهیم هر کسی ممکن است بسیار آسان‌تر از آنچه فکر می‌کند، وارد یک ماجرا یا پرونده قانونی شود. بنابراین باور کنید آنچه در فیلم‌ها می‌بینید، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!

36وقتی انتخاب درست، ورق را به نفعتان برمی‌گرداند...!

بی‌تردید هیچ‌کس نمی‌خواهد با یک پرونده قانونی درگیر شود. بااین‌حال، درگیری با چنین پرونده‌هایی را باید به‌عنوان یکی از احتمالات زندگی مدنظر قرار دهیم. رویارویی با یک مسئله قانونی، به‌خودی‌خود چندان مهم نیست. مهم‌تر از آن، واکنش شما در مواجهه با مسئله است و همین امر، مجدداً ضرورت کمک گرفتن از یک وکیل ملکی یا سایر وکلا را نشان می‌دهد.

پیشگیری بهتر از درمان است!

حالا فرض کنید که قصد خرید زمین یا ملکی را دارید یا می‌خواهید با یکی از شرکای تجاری خود معامله‌ای کنید. بی تردید دریافت مشاوره از وکلای حرفه ای و دنیا دیده، نه تنها باعث آسودگی خیال شما در انجام کارهای قانونی می‌گردد، بلکه راه سوئ استفاده‌گران از خلل های قانونی را نیز مسدود می‌سازد.

پیروزی در دعاوی قانونی، مستلزم اتخاذ یک رویکرد درست و مبتنی بر دانش و تجربه است. اگر راه و چاه را ندانید و چشم‌بسته وارد این مسیر شوید، حتی در پرونده‌هایی هم که پیروزی در آن‌ها، حق مسلم شماست، شکست می‌خورید. فراموش نکنید در بسیاری از پرونده‌های قانونی، اثباتِ ذی‌حق بودن از خودِ ذی‌حق بودن مهم‌تر است. اثبات این امر، همیشه کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل است که کمک گرفتن از یک وکیل اعم از وکیل ملکی، وکیل حقوقی و ...، گاهی از نان شب هم واجب‌تر می‌شود!

وکلای خبره به پشتوانه اِشراف کافی بر علم حقوق و مهارت در استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های قانونی که در لابه‌لای بندها و تبصره‌ها پنهان شده‌اند، می‌توانند در یک پرونده قانونی، ورق را به نفع شما برگردانند. وقتی کار را به کاردان بسپارید، علاوه بر اینکه تا حد زیادی از احقاق حقوقتان مطمئن می‌شوید، دیگر لازم نیست در خط اول پرونده‌های حقوقی بایستید و این یعنی فشار و استرس کمتری را تجربه می‌کنید.

37

موسسه حقیقت خواه راستین پاسارگاد، همراه مطمئن شما در مواجهه با چالش‌های قانونی

اگر برای حل‌وفصل مشکلات و چالش‌های قانونی، در جستجوی یک وکیل ملکی، کیفری، حقوقی، خانواده، ارث و ... هستید،     موسسه حقیقت‌ خواه راستین پاسارگاد، امکان دسترسی به مجموعه‌ای از بهترین وکلا را برایتان امکان‌پذیر ساخته است.

این موسسه حقوقی که توسط جمعی از خبرگان علم حقوق شامل اساتید دانشگاهی، کارشناسان و وکلای پایه‌یک دادگستری تأسیس شده، خدمات متنوعی را به شما ارائه می‌دهد که ارائه مشاوره حقوقی حضوری، تلفنی و آنلاین یکی از آن‌هاست. شما می‌توانید از طریق این مشاوره‌ها، برای یکایک سؤالات قانونی‌تان، پاسخی روشن و مُتقن بگیرید. علاوه بر این، چنانچه درگیر یک پرونده قانونی هستید و برای احقاق حق به یک وکیل ملکی، کیفری، خانواده و ... نیاز دارید، می‌توانید از طریق موسسه حقیقت خواه راستین پاسارگاد، پرونده‌تان را متناسب با موضوع و ماهیت، به بهترین وکیل مربوطه ارجاع دهید. ارائه مستمر گزارش به موکلین درباره روند پرونده‌ها، یکی از وجوه تمایز این موسسه در ارائه خدمات حقوقی محسوب می‌شود.