۰ نفر

وزیر بهداشت؛

مراسم شب احیا باید با شرایط ویژه برگزار شود

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳
کد خبر: 520607
مراسم شب احیا باید با شرایط ویژه برگزار شود

وزیر بهداشت گفت: مومنان اجازه غرض‌ورزی و سوءاستفاده را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان به بدخواهان ندهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی عصر امروز (۲۵ فروردین‌ماه) در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان، با اشاره به پشت سر گذاشتن و مدیریت سه موج کرونای سخت و نفس‌گیر در کشور، اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مواجه بودیم که علی‌رغم همه تحریم‌های ظالمانه در مدت کوتاه توانست در عرصه‌های بین‌المللی ممتاز شود و اکنون یکی از صادرکننده‌های این محصولات به سایر کشورها باشد.

وی با اشاره به اینکه سال سختی پشت سر گذاشتیم و پارسال نه فقط از نظر بهداشتی تاثیرات کرونا در عرصه سلامت، بلکه در عرصه اقتصاد، فرهنگ، مناسبات اجتماعی و سیاسی جهان نیز تاثیرگذار بود، افزود: اکنون ایران یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌ها و در زمانی کوتاه به صادرکننده داروهای کرونا و ضدویروس مطرح است و آماده صادرات به سایر کشورها هستیم که دستاورد مهمی است.

این مسئول با بیان اینکه هفته آینده با موج بیماران سرپایی کرونا، سخت‌ترین مدیریت بیماری کرونا را طی ۱۴ ماهه گذشته تجربه خواهیم کرد ولی با همدلی و وفاق، مدیریت خردمندانه و صلابت همه ارگان‌ها این نیز به درستی اداره خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران سرپایی در استان زنجان، اگر این گروه از بیماران  طی هفته آتی مدیریت نشود، تخت خالی در بیمارستان‎‌های این استان وجود نخواهد داشت، بنابراین مسئولان با افزایش مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ و بیماریابی باید این بحران را مدیریت کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز با یک طوفان عظیم و ویروس جهش‌یافته بسیار چموش در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: با تجربه ذی‌قیمتی که در این ۱۴ ماه کسب کردیم، توانستیم سوار بر موج بیماری شویم و خودمان را نباختیم و بیماری نتوانست ما را به زانو در بیاورد ولی هر چقدر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مخدوش شود، توفیق در اداره بیماری سخت‌تر خواهد شد.

نمکی با تاکید بر لزوم رصد بیماران ترخیص شده از بیمارستان‌ها، اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در روز نهم و دهم بیماری به یک‌باره حال‌شان بد می‌شود، به طوری که ۷۰ درصد ریه‌ای که روز گذشته پاک بود، درگیر می‌شود، بنابراین پس از ترخیص بیماران نباید به حال خود رها شده و باید تلفنی رصد شوند.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در بحث کرونا، افزود: این سیاست‌زدگی‌ها یک فتنه است و عده‌ای می‌خواهند دولت، دفتر مقام رهبری و کل نظام جمهوری اسلامی را خراب کنند. ما می‌خواهیم کرونا را به عنوان یک آفت سلامت جمع و جور کنیم و به دنبال خوشحالی مردم هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حمله‌های تبلیغاتی زیادی در خصوص واکسن کرونا در داخل کشور انجام شد که فضای ناجوانمردانه را به وجود آورده بود، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان تنها راه مقابله با کرونا است، به طوری که حتی اگر واکسن کرونا به همه افراد تزریق شود باز هم باید پروتکل‌ها رعایت شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه از مومنان درخواست می‌کنیم در ایام ماه مبارک رمضان بهانه به دست دشمنان ندهند، خاطرنشان کرد: همه ایرانی‌ها باید برای حفظ عزت اسلام و شیعه مراعات کنند و نگذارند دیگران بگویند مراسم شب‌های قدر باعث تشدید موج بیماری کرونا در مناطقی شده است، همان‌طور که می‌دانید دعای مومنان در این ماه مبارک بزرگ‌ترین حربه کارساز در مدیریت بیماری کرونا است.