۰ نفر

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا؛

جریمه افراد بدون ماسک فقط به صورت حضوری است

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 506229
جریمه افراد بدون ماسک فقط به صورت حضوری است

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر جریمه افراد فاقد ماسک با دوربین‌های پلیس توضیح داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفتگو با بخش پیگیری شبکه خبر اظهار کرد: برای عدم استفاده از ماسک، ما هیچ برنامه‌ای را به عنوان جریمه با دوربین نداشته و نداریم.

وی ادامه داد: وقتی چنین خبری در فضای مجازی منتشر می‌شود، مردم نباید آن را دست به دست بچرخانند و باید اخبار درست را از طریق صدا و سیما، سایت اینترنتی "راهور ۱۲۰" و خبرگزاری‌ها دریافت کنند.

جهانی تصریح کرد: برای چنین کاری و استفاده از سامانه‌های هوشمند حتما باید یک سری مسائل فنی در سیستم‌ها لحاظ شود که تابحال هیچ اقدامی در این باره نداشته ایم.

وی درباره سازوکار جریمه راننده و سرنشین برای استفاده‌نکردن از ماسک در خودرو‌های مسافربری عمومی تصریح کرد: اگر جریمه‌ای در این زمینه اعمال می‌شود، صرفاً حضوری و دستی است. بر این اساس اگر راننده از ماسک استفاده نکند، ۵۰ هزار تومان و اگر سرنشینان از ماسک استفاده نکنند ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد لذا اگر جریمه‌ای در این زمینه صادر شده، هیچکدام دوربینی و به وسیله سامانه‌ها نبوده و فقط به وسیله ماموران ما و به صورت دستی اقدام شده است.