۰ نفر

آیت الله اعرافی به نامه مدیران و اساتید نخبه کشوری و دانشگاهی پاسخ داد

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۲۰
کد خبر: 505649
آیت الله اعرافی به نامه مدیران و اساتید نخبه کشوری و دانشگاهی پاسخ داد

آیت الله اعرافی نوشت: نامه مهم و دقیق شما عزیزان شاهدی بر پویایی و بالندگی حرکت علمی و ادامه مسیر پر افتخار تعالی کشور و شایسته تقدیر است. حرکتی که امروز در گام دوم انقلاب اسلامی به بنیانی قوی دست یافته و سرزنده تر از سابق به تعالی خویش ادامه می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از حوزه، جمعی از اساتید و مدیران علمی کشور در نامه ای به آیت الله اعرافی، حمایت و همراهی خود با دروس خارج فقه معاصر را اعلام کرده بودند که مدیر حوزه های علمیه به نامه آنها پاسخ داده است که به این شرح است:

اساتید و پژوهشگران عزیز(زید عزهم)

با سلام و تحیت

 نامه مهم و دقیق شما عزیزان شاهدی بر پویایی و بالندگی حرکت علمی و ادامه مسیر پر افتخار تعالی کشور و شایسته تقدیر است. حرکتی که امروز در گام دوم انقلاب اسلامی به بنیانی قوی دست یافته و سرزنده تر از سابق به تعالی خویش ادامه می دهد.

همان طور که در آن نامه اشاره داشتید هرگاه همراهی حوزه های علمیه و متخصصان دانشگاهی تقویت شده است، شاهد تولیدات علمی فاخری بوده ایم.

امروز نیز دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه با بسترسازی های نوآورانه، فصل تازه علمی را در همکاری های حوزوی - دانشگاهی در سطح ملی و بین المللی آغاز نموده و به سرعت در حال توسعه آن است. در این فصل جدید از حرکت علمی و با عنایت به تجربه چهل ساله انواع همکاری های نهادهای علمی داخلی و نمونه های بین المللی، جایگاه متخصصین هر رشته در منظومه همکاری گروهی روشن و هماهنگی گروه های همکار علمی به نحو فزاینده ای افزایش یافته و بستر تولیدات علمی فاخر تکمیل گشته است.

امروز افق دستاوردهای علمی ما نه فقط محدود به داخل کشور بلکه در سطحی بین المللی تعریف شده است. زمانی که موضوع شناسی جامع نگر دقیق و به روز در کنار نظریات اجتهادی بالادستی فلسفه و روش و فقه علوم قرار گیرد، قادر به فتح قله¬های دانش و پیشبرد مرزهای علم خواهد بود.

 

 راهبرد تجربه شده تشکیل لجنه های علمی حول دروس خارج فقه معاصر بسیار موفق و مناسب برای همکاری واقعی علمی به دور از گرفتار شدن در ساختارهای تشکیلاتی رایج است؛ که در صورت همراهی بیشتر اساتید و محققان دانشگاهی می توانیم به توسعه آن و تشکیل دوره های علم شناسی در حوزه های علمیه نیز دست پیدا کنیم. دستورات لازم برای این همکاری ابلاغ شده و زیرساخت آن آماده می باشد. امید است به سرعت شاهد حضور جدی تر شما عزیزان و همراهی تمامی کارشناس ها و دستیاران علمی همکارتان در گروه های علمی باشیم تا مسیر تعالی و توسعه علمی را با گام های بلند طی نماییم.

 از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را خواستارم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

XLPo0wMaCymg