۰ نفر

زالی هشدار داد؛

افزایش بستری‌های کرونا در تهران

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 499756
افزایش بستری‌های کرونا در تهران

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از رشد شاخص مرگ و میر کودکان زیر ۱۰ سال و مبتلایان بالای ۸۰ سال نسبت به اسفندماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین  ؛ علیرضا زالی از افزایش ۱.۸ درصدی کلیه شاخص های ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد بستری مبتلایان به کووید-۱۹، با ۴.۸ رشد نسبت به روز قبل، ۲۸۴ بیمار گزارش شده است که از این تعداد ۸۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: در روز گذشته بالغ بر ۴ هزار نفر به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد سهم بخش درمانی و مابقی سهم بخش بهداشتی استان تهران بوده است. همچنین ۲۵۶ بیمار نیز ترخیص شدند.

زالی تعداد کل موارد بستری در بیمارستان های پایتخت را هزار و ۸۷۷ بیمار اعلام کرد و افزود: ۷۱۸ بیمار از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی عنوان کرد: طی هفته گذشته، ۴۱ درصد موارد بستری و ۷۴ درصد موارد مرگ و میر در افراد بالای ۶۰ سال رخ داده است. همچنین میزان مرگ و میر در کودکان زیر ۱۰ سال در دی ماه، ۴.۴ درصد گزارش شده که این آمار در اسفندماه سال گذشته ۰.۵ درصد بوده است. از طرفی میزان مرگ و میر در افراد بالای ۸۰ سال در دی ماه ۲۹ درصد گزارش شده که این آمار در اسفندماه سال گذشته ۲۳ درصد بوده است. البته در هفته گذشته در رده سنی بین ۵۰ تا ۶۰ سال با کاهش آمار ابتلا روبه رو بوده ایم.

وی افزود: با توجه به افزایش شاخص مراجعه سرپایی، اگر این شرایط پیوستگی داشته باشد و منجر به افزایش تعداد بستری و مرگ و میر شود، در نیمه دوم بهمن ماه موج بعدی بیماری را خواهیم داشت.

زالی در خصوص تصمیمات اخیر مبنی بر بازگشایی‌های برخی مراکز علیرغم شکننده بودن وضعیت پایتخت، اظهار کرد: شتابزدگی در روند لغو محدودیت‌ ها در این شرایط بی ثبات، می‌تواند بازگشت موج بیماری را به همراه داشته باشد. از طرفی روز گذشته بالغ بر ۹۸۵ هزار نفر از مترو استفاده کردند که صرفا۲۹۰ هزار نفر در خط ۱ تردد داشتند و این آمار خطرناکی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان تصریح کرد: ریتم بازگشایی‌ها باید متوازن‌تر، منطقی‌تر و با شیب ملایم تر صورت گیرد، به ویژه در پایتخت که شرایط ناپایدارتر و شاخص ها روبه افزایش هستند.